
Volkswagen Golf IV (1997-2003)
IV gen. Golfa to auto znacznie lepiej dopracowany i dużo nowocześniejszy od poprzedników. Prezentuje znacząco wyższy poziom komfortu i wygody jazdy. W stosunku do Golfa III wyraźnie zmniejszono awaryjność i kompakt VW stał się samochodem wyjątkowo niezawodnym.Nieporównywalnie większa jest oferta silników, wśród których szczególnie można polecić benzynowca 1.6i turbodiesla 1.9TDI.W tym drugim przypadku trzeba jedynie pilnować kondycji paska w napędzie rozrządu.

Honda Accord (1998-2002)
Pięć pierwszych generacji Accorda udowodniło, że jakość jest mocną stroną tego modelu. Szóste wydanie tego auta stało się kontynuatorem tradycji i zbiera równie pochlebne recenzje w kwestii niezawodności. Ale Accord VI to nie tylko mała awaryjność, to również znakomite własności jezdne, dynamiczne silniki, sportowy styl. Dlatego turbodiesel kompletnie nie pasuje do charakteru Accorda, lepiej sięgnąć po benzynowe silniki 1.8 lub 2.0.

Honda Jazz (2002-2008)
Mały minivan nie należy do tanich, ale warty jest swojej ceny. Nie daje niestety dużego wyboru w kwestii silników, ale zarówno benzynowy 1.2 jak i 1.4 to niezawodne i trwałe konstrukcje, mało kłopotliwe w codziennej eksploatacji. Mają dwa zawory na cylinder i łańcuch w napędzie rozrządu. Kto chce jeździć bardziej dynamicznie powinien rozejrzeć się za wersją 1.4. Lepiej unikać odmian z bezstopniową przekładnią. Ewentualna awaria tego podzespołu może być bardzo kosztowna.

Ford Fiesta (2001-2008)
Wcześniejsze generacje nie imponowały jakością wykonania. Piąte wydanie tego modelu zmieniło tę sytuację. Kompletnie nowe nadwozie, inne rozwiązania i solidniejszy montaż pozwoliły Fordowi zrobić z Fiesty samochód naprawdę atrakcyjny i mało awaryjny. Godne polecenia są benzynowa wersja 1.4 oraz turbodiesel 1.6, montowany od 2004 r.