
2015 ROK
Lancia Ypsylon - dwie gwiazdki
wyposażenie: cztery poduszki powietrzne, ESC, napinacze pasów bezpieczeństwa, Isofix
Ten model otrzymał dość dobrą ocenę jeśli chodzi o mechaniczne skutki zderzenia czołowego. Przedział pasażerski pozostał stabilny, a ochrona kolan i ud, zarówno kierowcy, jak i pasażerów była odpowiednia. Gorzej było jeśli chodzi o ochronę głowy, szyi oraz klatki piersiowej. Ponadto test zderzeniowy wykazał zagrożenie pożarowe. W przedziale silnika powstało zwarcie i nastąpiło zapalenie wyciekającego płynu hamulcowego.
2017 ROK
Ford Mustang - dwie gwiazdki (w 2017 r. trzy gwiazdki)
wyposażenie: cztery poduszki powietrzne, poduszka kolanowa dla kierowcy i pasażera, kurtyny boczne, napinacze pasów bezpieczeństwa, Isofix
To ostatnio jedna z większych wpadek, aczkolwiek Euro NCAP podkreśla, że testowano model sprzedawany od 2015 r. W teście zderzenia czołowego wykazano m.in. niewystarczające ciśnienie w poduszce powietrznej kierowcy oraz pasażera. Słabe okazały się także pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa. Natomiast pasażer siedzenia tylnego wsunął się pod część biodrową pasa bezpieczeństwa. Ponadto ochrona klatki piersiowej była również słabsza, ponieważ tylny pas bezpieczeństwa miał nadmiernie dużą siłę rozciągającą. W 2017 r. test Mustanga został powtórzony. Wzbogacone wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i poprawki techniczne pozwoliły na zdobycie trzech gwiazdek.