13 z 21
MGR AGATA MĘŻYK...

MGR AGATA MĘŻYK
Akademia Pedagogiki Specjalnej

| Nauczyciel Akademicki Roku |


Czym jest dla Pani udział w plebiscycie Nauczyciel na Medal?

Jest to dla mnie bardzo miłe wyróżnienie, a sama nominacja jest już swego rodzaju nagrodą za moją wytężoną pracę.


Czy zaskoczyło Panią, to że została Pani zgłoszona do plebiscytu?

Tak. Informacja o plebiscycie została przekazana pracownikom uczelni drogą mailową poprzez sekretariaty poszczególnych instytutów, postanowiłam zatem zagłosować na jednego z wykładowców, którego szczególnie cenię i zaraz po tym zauważyłam, że również znajduję się na liście nominowanych osób. Byłam bardzo mile zaskoczona tą nominacją.


Dlaczego wybrała Pani zawód nauczyciela akademickiego?

Zawód nauczyciela był mi niejako pisany - tradycje pedagogiczne są bardzo silne w mojej rodzinie, wiele bliskich mi osób wykonywało i wykonuje zawód nauczyciela. Wzorem była dla mnie zawsze moja mama – wspaniały pedagog i świetny nauczyciel matematyk. Po ukończeniu studiów w Akademii Pedagogiki Specjalnej (w 2004 roku) zaczęłam prowadzić w mojej macierzystej uczelni zajęcia dydaktyczne ze studentami w ramach umowy zlecenia i bardzo szybko odkryłam, że dydaktyka jest moją wielką pasją. Dlatego nie wahałam się, gdy kilka lat później zaproponowano mi pełnoetatową pracę w Zakładzie Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej APS.


Co Pani lubi w swojej codziennej pracy?

Bardzo lubię prowadzić zajęcia dydaktyczne - przekazywać studentom swoją wiedzę i umiejętności praktyczne najlepiej, jak potrafię, a także tłumaczyć trudne zagadnienia i obserwować, jak stają się one zrozumiałe nawet dla nieco słabszych studentów. Jestem też zadowolona ze współpracy pomiędzy pracownikami i kierownictwem w moim Zakładzie, stanowimy bardzo zgrany i wspierający się zespół.


Jakimi cechami powinien się charakteryzować Nauczyciel na Medal?

Taki nauczyciel to przede wszystkim pasjonat, który traktuje ten zawód jako swego rodzaju misję. Człowiek otwarty na młodych ludzi, życzliwy i szanujący studentów, a jednocześnie – poprzez swoją wiedzę, przygotowanie merytoryczne i umiejętności - będący dla nich autorytetem. To także dobry mówca, potrafiący wykładać w sposób ciekawy i przykuwający uwagę, z pewnością nie zaszkodzi, aby był przy tym obdarzony poczuciem humoru. Bardzo dobry nauczyciel nie zaniedbuje także rozwoju własnego i stale podnosi swoje kwalifikacje.


Co daje Pani największą satysfakcję w pracy?

Źródłem wielkiej satysfakcji w pracy jest dla mnie to, iż łączę pracę wykładowcy z pracą praktyka i w taki dwutorowy sposób kształcę również studentów. Jako terapeuta mowy prowadzę na co dzień terapię logopedyczną z około siedemdziesięcioma osobami ( z dziećmi i dorosłymi) i znacząca część moich zajęć dydaktycznych odbywa się w placówce, w której jestem zatrudniona na stanowisku logopedy. Moi studenci mają okazję nabywać w ten sposób umiejętności praktyczne w zakresie diagnozy i terapii różnych zaburzeń mowy i skonfrontować teorię z praktyką. O tym, jak ważne są te zajęcia dla studentów logopedii APS przekonuję się corocznie przeglądając wyniki ankiet prowadzonych przeze mnie przedmiotów – pozytywne oceny i wdzięczność wyrażana w przemiłych komentarzach studentów są dla mnie bardzo satysfakcjonujące, motywujące i bardzo często – wzruszające.



Czytaj więcej o plebiscycie:NAUCZYCIEL NA MEDAL 2018 | Głosuj na najlepszych nauczycieli w Warszawie

14 z 21
BARBARA PODHAJSKA...

BARBARA PODHAJSKA
Szkoła Podstawowa nr 42, Targówek

| Nauczyciel Edukacji Wczesnoszkolnej (zerówka i klasy I-III) |


Czym jest dla Pani udział w plebiscycie Nauczyciel na Medal?

Udział w plebiscycie jest dla mnie bardzo dużym wyróżnieniem i niezwykle miłym zaskoczeniem.


Czy zaskoczyło Panią, to że została Pani zgłoszona do plebiscytu?

Owszem, zaskoczyło i było cudowną niespodzianką. Już samo zgłoszenie mojej osoby do plebiscytu przyniosło ogromną satysfakcję i niezwykle cieszę się, że moja praca jest doceniona przez tych, dla których to wszystko się robi.


Dlaczego wybrała Pani zawód nauczyciela?

Zawód nauczyciela nie był dla mnie pierwszym. Całkiem niedawno zrobiłam zwrot o 180 stopni i znalazłam się we właściwym miejscu swojej zawodowej kariery, czyli tu, w pracy z dzieciakami. A wszystko zaczęło się od prowadzenia drużyny zuchowej, gdy miałam naście lat. Jako instruktor zuchowy zobaczyłam i poczułam, że robienie czegoś fajnego i dobrego dla dzieci przynosi mi ogromną frajdę. Ten element zawsze dominował w moim zachowaniu i myśleniu i po latach pracy w dużej firmie wreszcie wypłynął na szerokie szkolne wody.


Co Pani lubi w swojej codziennej pracy?

W codziennej pracy lubię różnorodność, to, że każdy dzień jest inny, wyjątkowy. Nie znoszę monotonii, a w szkole trudno się nudzić :). Bardzo ważny jest dla mnie kontakt z innymi, poznawanie, uczenie się, odkrywanie.


Jakimi cechami powinien się charakteryzować Nauczyciel na Medal?

Nie ma aż tak uniwersalnej recepty na bycie medalistą. Na pewno jest to otwartość na ludzi, wsłuchiwanie się w ich potrzeby, oczekiwania, akceptacja. W pracy każdego nauczyciela ważna jest elastyczność i kreatywność oraz ogromne pokłady chęci do dzielenia się wiedzą, radością, ciekawością i umiejętnościami. Nasza praca to towarzyszenie dziecku w jego, bądź co bądź trudnej lecz ciekawej podróży.


Co daje Pani największą satysfakcję w pracy?

Lubię patrzeć jak dzieciaki eksplorują świat, są ciekawe, chcą poznawać, wiedzieć i umieć więcej. Najmilsze dla mnie były słowa mojej uczennicy: "- Maju, bardzo ciekawie i bardzo dobrze wykonałaś to zadanie. - A wie pani, kto mnie tego nauczył? - Kto? - Pani." I to wystarczy za wszystkie nagrody :)



Czytaj więcej o plebiscycie:NAUCZYCIEL NA MEDAL 2018 | Głosuj na najlepszych nauczycieli w Warszawie


15 z 21
KATARZYNA LESICZ-STANISŁAWSKA...

KATARZYNA LESICZ-STANISŁAWSKA
The International School, Ursynów

| Nauczyciel Klas 4-8 i Gimnazjum |


Czym jest dla Pani udział w plebiscycie Nauczyciel na Medal?

To przede wszystkim ogromne wyróżnienie. Jest mi bardzo miło, że moje działania jako nauczyciela i wychowawcy zdobyły uznanie. Cieszy mnie także to, że wśród osób, które mnie otaczają, są tacy, dla których ważne są ciepłe i serdeczne relacje.


Czy zaskoczyło Panią, to że została Pani zgłoszona do plebiscytu?

Zdecydowanie było to dla mnie duże zaskoczenie. Nie spodziewałam się tej nominacji.


Dlaczego wybrała Pani zawód nauczyciela?

Od dziecka marzyłam o tym, by być nauczycielem. W swojej "małej szkole" uczyłam misie i lalki;) To zawód, który daje możliwość nawiązania relacji z innymi ludźmi, własnego rozwoju oraz podejmowania działań, które wykraczają poza sferę dydaktyki. Z moją obecną, fantastyczną klasą wychowawczą bardzo intensywnie angażujemy się na przykład w działania charytatywne oraz wolontariat. To zawód, w którym ludzie są ważni - a ja po prostu lubię ludzi:)


Co Pani lubi w swojej codziennej pracy?

W mojej pracy nie można się nudzić! Każdy dzień przynosi nowe wyzwania, czasem problemy, a ja muszę mieć otwarty umysł i serce, by sprostać wymaganiom jako nauczyciel, wychowawca, ale przede wszystkim człowiek.


Jakimi cechami powinien się charakteryzować Nauczyciel na Medal?

Trudno być arbitrem we własnej sprawie, ale mogę powiedzieć jakiego nauczyciela sama chciałabym mieć. Mój nauczyciel na medal powinien być: ekspertem w swojej dziedzinie, otwarty, empatyczny i rozumiejący potrzeby innych, jednocześnie konsekwentny i elastyczny (to ogromne wyzwanie) oraz uśmiechnięty.


Co daje Pani największą satysfakcję w pracy?

Na co dzień satysfakcjonują mnie postępy, jakie robią moi uczniowie. Niekiedy to kroki milowe, innym razem małe kroczki, ale zawsze dają mi ogromną satysfakcję. W dłuższej perspektywie ogromną radość sprawiają mi kontakty z absolwentami. Niektórzy z nich mają już swoje rodziny, dzieci, a ciągle o mnie pamiętają i chętnie dzielą się swoimi radościami.



Czytaj więcej o plebiscycie:NAUCZYCIEL NA MEDAL 2018 | Głosuj na najlepszych nauczycieli w Warszawie

16 z 21
KRZYSZTOF OBRĘBSKI...

KRZYSZTOF OBRĘBSKI
Szkoła Podstawowa nr 92, Żoliborz

| Nauczyciel Edukacji Wczesnoszkolnej (zerówka i klasy I-III) |


Czym jest dla Pana udział w plebiscycie Nauczyciel na Medal?

Udział w plebiscycie jest dla mnie docenieniem mojego wkładu pracy w młode pokolenie w trudach zmianach systemowych. Tym bardziej, iż ja jako młode pokolenie nauczycielskie (6 lat w zawodzie) doceniam każde słowo skierowane pod moim adresem zarówno od rodziców jak i samych uczniów. Cieszę się, iż mam w gronie moich uczniów i ich rodziców osobę, która doceniła moje starania w osiągniecie zamierzonych celów w kwestiach wychowawczych dzieci.


Czy zaskoczyło Pana, to że została Pan zgłoszony do plebiscytu?

Tak. Gdy otrzymałem informację o nominacji, nie ukrywam, byłem bardzo zadowolony i miło zaskoczony faktem, iż ktoś o mnie pomyślał i postanowił zgłosić mnie do plebiscytu.


Dlaczego wybrał Pan zawód nauczyciela?

Od dziecka zawsze chciałem być nauczycielem. W życiu kieruję się zasadą, aby robić to co się najbardziej kocha. Ja wybrałem świadomie swój zawód z myślą , iż chciałbym być drogowskazem młodych osób w niełatwym pokonywaniu trudności napotykanych w życiu codziennym.


Co Pan lubi w swojej codziennej pracy?

Uwielbiam, gdy moi mali uczniowie wchodząc rano do sali witają mnie zaspanym spojrzeniem ale zawsze z uśmiechem na twarzy i z pytaniem co tym razem będzie ciekawego na zajęciach. Lubię patrzeć jak nabywają nowe dla nich umiejętności i świadomie z nich korzystają.


Jakimi cechami powinien się charakteryzować Nauczyciel na Medal?

Wg mnie nauczyciel na medal czy po prostu pedagog to osoba z ogromną dawką pozytywnej energii mająca na celu zaciekawić, zainspirować, dziecko do nauki, do poznania otaczającej rzeczywistości. Jak również nauczyć jak należy korzystać z życia nie krzywdząc przy tym innych.


Co daje Panu największą satysfakcję w pracy?

Największą satysfakcją jest, kiedy samo dziecko z uśmiechem od ucha do ucha dziękuje mi na przerwie na której mam dyżur "że Pan po prostu jest z nami".
Cieszę się, gdy zarówno mali jak i więksi moi uczniowie korzystają z wiedzy, którą zawsze staram się im przekazywać.
Szacunek dla drugiego człowieka i ogromna dawka pozytywnej energii, tolerancja i otwartości na świat.

Obecnie w szkole 92 pełnie funkcje podwójnego wychowawcy klasy 2 i 4, ponadto uczę muzyki i Wos-u. To właśnie dzięki ogromnej częstotliwości przebywania w placówce, uczniowie darzą mnie ogromnym zaufaniem wiedząc, że zawsze znajdę dla nich czas i chętnie wysłucham i staram się dawać kilka rozwiązań z sytuacji, kiedy dziecko takiego rozwiązania nie widzi.



Czytaj więcej o plebiscycie:NAUCZYCIEL NA MEDAL 2018 | Głosuj na najlepszych nauczycieli w Warszawie

Pozostały jeszcze 4 zdjęcia.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Nowe centrum logistyczne zapewni 600 miejsc pracy

Nowe centrum logistyczne zapewni 600 miejsc pracy

Śląsk może dać Polsce energię, stal, amunicję i bezpieczeństwo. "Czas to wykorzystać"

Śląsk może dać Polsce energię, stal, amunicję i bezpieczeństwo. "Czas to wykorzystać"

Planujesz prace w ogrodzie? Zobacz, co radzi kalendarz księżycowy na maj 2025

Planujesz prace w ogrodzie? Zobacz, co radzi kalendarz księżycowy na maj 2025

Zobacz również

Woda wdarła się do wsi na Raciborszczyźnie. To była koszmarna noc na Śląsku

NOWE FAKTY
Woda wdarła się do wsi na Raciborszczyźnie. To była koszmarna noc na Śląsku

"Staramy się być fair stosunku do uczelni publicznych i tego samego oczekujemy"

"Staramy się być fair stosunku do uczelni publicznych i tego samego oczekujemy"