PGE śrubuje rekordy w sportowym sponsoringu! Ekspansja energetycznego patrona polskiego sportu w masowość, zawodowstwo i wysoką kulturę

JK
Sponsorem głównym drużyny piłkarskiej Stali Mielec, występującej w ekstraklasie, jest Grupa PGE
Sponsorem głównym drużyny piłkarskiej Stali Mielec, występującej w ekstraklasie, jest Grupa PGE Karolina Misztal
Jednym z największych sponsorów polskiego sportu i kultury jest Państwowa Grupa Energetyczna. Wspiera finansowo sport profesjonalny i amatorski, zwłaszcza dzieci i młodzieży oraz kulturę przez duże K, czyli muzea i filharmonie. Efekty inwestowania w sponsoring Grupy PGE przyprawiają o zawrót głowy. Władze największego koncernu energetycznego mają się czym poszczycić, co nie omieszkały właśnie zaprezentować na swoim flagowym projekcie sponsoringowym – Stadionie PGE Narodowym im. Kazimierza Górskiego w Warszawie.

Sport profesjonalny, sport amatorski dzieci i młodzieży oraz kultura wysoka – to trzy filary nowego powiewu sponsoringu Grupy PGE za 2021 rok. Największy polski koncern energetyczny, będący liderem zielonej zmiany, czyli wykorzystania odnawialnych źródeł energii w Polsce, uporządkował swoje projekty sponsorskie, aby poprawić ich skuteczność i zwiększyć wsparcie na rzecz lokalnych społeczności oraz angażować się w nowe obszary działalności, jak dynamicznie rozwijający się e-sport. Dzięki temu efektywność umów sponsorskich Grupy PGE wyniosła w 2021 roku aż 863 procent! Za jedną włożoną złotówkę w sponsoring, wracało do kasy PGE niemal 9 złotych.

Żadna ze sponsorowanych przez Grupę PGE dziedzin nie była deficytowa. Największą rozpoznawalność marki przynosiły Grupie flagowy PGE Narodowy, PGE Ekstraliga Żużlowa i poszczególne drużyny w rozgrywkach ligowych, sponsorowane przez koncern, ale także, co ciekawe PGE Polska Liga E-sportowa.

Prezes zarządu PGE, Wojciech Dąbrowski z pasją opowiada o rozwoju sponsoringu sportowego największego polskiego koncernu energetycznego
Prezes zarządu PGE, Wojciech Dąbrowski z pasją opowiada o rozwoju sponsoringu sportowego największego polskiego koncernu energetycznego Jacek Kmiecik

– Jesteśmy sponsorem ponad czterech tysięcy młodych zawodników w różnych akademiach sportu, w różnych miejscach Polski, w różnych dyscyplinach sportowych – wyjaśnia prezes zarządu PGE Polska Grupa Energetyczna S.A., Wojciech Dąbrowski. – Jesteśmy także największym sponsorem filharmonii w Polsce, czyli wspieramy też kulturę wysoką, na której nam szczególne zależy. Zachęcamy naszych klientów, ale także wszystkich Polaków do tego, aby brali udział, korzystali z tej kultury wysokiej, bo Polska ma na tym polu ogromny dorobek i ma się czym pochwalić. Weszliśmy także w bardzo nowoczesne obszary, jak chociażby e-sport, jeszcze kilka lat temu zupełnie nieznaną dziedzinę sportu, a już niedługo na igrzyskach jedną z dyscyplin olimpijskich. I tutaj jesteśmy dywizji mistrzowskiej, czyli tej najważniejszej w ramach e-sportu. Idziemy z duchem czasu, nasza bytność w e-sporcie ma na celu zbudowanie rozpoznawalności na przyszłość dla naszych klientów. Dzisiaj wiadomo, że w e-sport zaangażowane są dzieci i młodzież. Chcemy więc być rozpoznawalni już od dziecka w prowadzeniu naszego klienta. W tej zielonej zmianie, w której jesteśmy liderem zamierzamy od dziecka pokazywać drogę naszemu klientowi, uczestnicząc i sponsorując przedsięwzięcia e-sportowe.

Magazyn Gol24: Kadra pod lupą, przed meczem z Mołdawią

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Prezes PGE uważa, że jako pierwsi z najpoważniejszych polskich sponsorów zainwestowali w e-sport, choć musieli wykazać nie lada elastycznością, aby przekonać członków Rady Nadzorczej, że e-sport, to też sport i warto w niego inwestować.
Grupa PGE w 2021 roku przyjęła nową strategię sponsorską. Kluczowe kierunki zaangażowania sponsoringowego zostały sformułowane na nowo, aby lepiej realizowały cele aktualnej strategii biznesowej Grupy, prowadzącej do transformacji energetyki i osiągnięcia przez PGE neutralności klimatycznej do 2050 roku.

– PGE jest liderem zielonej zmiany w energetyce, ale też przewodzi sponsoringu sportu masowego i profesjonalnego – twierdzi zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu Polskiej Grupy Energetycznej S.A., Zbigniew Kajdanowski. – Sponsorujemy zarówno sport zawodowy jak i amatorski. Docieramy do coraz większej liczby potencjalnych klientów. Aż 700 tysięcy osób w zeszłym roku odwiedziło mecze żużlowej PGE Ekstraligi. Docieramy też do przyszłych klientów poprzez popularyzację Grupy wspierającej akademie w różnych dziedzinach sportu, których sponsorowaliśmy w minionym roku w liczbie dziewiętnastu w całej Polsce. Chcemy w ten sposób dotrzeć do lokalnych społeczności, być bliżej klienta, wspierając aktywność sportową dzieci i młodzieży. Dlatego łożymy ogromne nakłady na rzecz projektu PGE junior.

Władze Państwowej Grupy Energetycznej przedstawiają pierwszy Raport Sponsoringowy z 2021 roku w loży PGE na Stadionie Narodowym
Władze Państwowej Grupy Energetycznej przedstawiają pierwszy Raport Sponsoringowy z 2021 roku w loży PGE na Stadionie Narodowym Jacek Kmiecik

Nowa strategia Grupy PGE uporządkowała projekty sponsorskie, tworząc efektywniejsze warunki promocji, spójne z wizją i skalą zaangażowania koncernu w działania wspierające partnerów oraz markę PGE. Projekty sponsorowane przez PGE w kolejnych latach mają koncentrować się sporcie zawodowym i amatorskim, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży, a także kultury wysokiej, czyli wspierania przez Grupę PGE 15 polskich filharmonii oraz najważniejszych muzeów.

W zakresie nowej strategii PGE wyodrębniła program MOCna liga PGE, w ramach której między innymi kontynuuje sponsoring PGE Narodowego oraz najlepszej żużlowej ligi świata PGE Ekstraligi. W MOCnej Lidze PGE znajduje się również sponsoring najbardziej utytułowanego w XXI wieku polskiego klubu siatkarskiego – PGE Skra Bełchatów oraz klubów występujących w najwyższych klasach rozgrywkowych koszykówki – PGE Spójnia Stargard i piłki nożnej – PGE FKS Stal Mielec. W ramach programu PGE wspiera też drużynę I ligi koszykówki mężczyzn – TGE Turów Zgorzelec oraz Stal Stalową Wolę, występującą w piłkarskiej trzeciej lidze.

Dodatkowo w programie Sportowa Zima w PGE, Grupa PGE obejmuje wsparciem dwa Polskie Związki Łyżwiarstwa – Szybkiego i Figurowego, a w programie MOC Wiatru – Polski Związek Żeglarski wraz z polską brązową medalistką olimpijską w windsurfingu z 2012 roku Zofią Noceti-Klepacką.

– Generalnie Grupa PGE nie sponsoruje sportowców indywidualnie – przyznaje dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu PGE, Katarzyna Kozłowska. – Wyjątkami są nasza wzbudzająca emocje Zosia Klepacka, a więc przyciągająca uwagę, z którą współpracujemy już od dziesięciu lat oraz złoty medalista z paraolimpiady w Tokio dyskobol Piotr Kosewicz. Niemniej nie planujemy sponsorowania indywidualnego sportowców, ale wspierać ich będziemy, jak dotychczas poprzez sponsorowanie ich drużyn i dyscyplin. Obok sportu sponsorujemy też kulturę wysoką, czyli muzea i wydarzenia muzyczne oraz filharmonie.

W przypadku wsparcia kultury wysokiej, PGE realizuje program Kulturalna Grupa Energetyczna, w ramach którego została mecenasem Galerii Sztuki XIX Wieku Muzeum Narodowego w Warszawie i od 2022 roku objęła mecenatem Muzeum Narodowe w Lublinie. PGE zwiększyła również wsparcie dla filharmonii, działających na terenie całej Polski, obejmując finansowym patronatem aż 15 z nich. Natomiast program PGE Dumni z Historii obejmuje wsparcie Muzeum Powstania Warszawskiego oraz krakowskiego Zamku Królewskiego na Wawelu, gdzie PGE jest mecenasem Edukacji Zamku Królewskiego i Nowego Skarbca Koronnego.

Specyfika aktywności sponsoringowych Grupy PGE zakłada budowanie, poprzez planowanie długofalowych działań, trwałej rozpoznawalności marki oraz zapewnienia wysokiej efektywności, która w 2021 roku wzrosła o 60 punktów procentowych w stosunku do 2020 roku. I co warto raz jeszcze podkreślić - w ubiegłym roku efektywność umów sponsorskich Państwowej Grupy Energetycznej wyniosła 863 procent(!), co w praktyce oznacza, że każda wydana złotówka przez PGE na sponsoring zwróciła się niemal dziewięciokrotnie.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Atak nożowniczki w Jastrzębiu-Zdroju: zaatakowała dwie osoby podczas imprezy

Atak nożowniczki w Jastrzębiu-Zdroju: zaatakowała dwie osoby podczas imprezy

Polityka miesza na rynku ropy. Od tych rozmów zależą ceny na stacjach

Polityka miesza na rynku ropy. Od tych rozmów zależą ceny na stacjach

Wróć na i.pl Portal i.pl