
Drogowcy wrócili do pracy w całym regionie (zdjęcia)
To w sumie ponad 33 kilometry drogi, która zostanie przebudowana w szerokim zakresie – ze wzmocnieniem bądź budową nowej konstrukcji jezdni i przystosowaniem jej do nośności 11,5 tony na oś, z lewoskrętami na skrzyżowaniach, z jezdniami dodatkowymi (drogi serwisowe) wreszcie ze ścieżkami rowerowymi lub ciągami pieszo – rowerowymi. Do tego oczywiście podziemna infrastruktura - budowa odwodnienia drogi, budowa kanałów technologicznych itp. Taki sam standard zyska przebudowywany 1,5 kilometrowy odcinek DK66 Patoki – Brańsk, po zachodniej stronie Bielska Podlaskiego.

Drogowcy wrócili do pracy w całym regionie (zdjęcia)
Trwają prace przy budowie II jezdni obwodnicy Szczuczyna ( dł.6,58 km) w ciągu planowanej drogi ekspresowej S 61. Roboty prowadzone są głownie przy obiektach inżynierskich – montaż zbrojenia przy fundamentach i podporach, betonowanie, a w części drogowej - także roboty ziemne w zależności od miejsca – zdejmowanie humusu, wymiana gruntów, dogęszczanie warstw nasypów wykonanych przed zimą, itp. Zadnie ma być zakończone wiosną 2020 roku i wówczas dwujezdniowa obwodnica Szczuczyna będzie częścią drogi ekspresowej S 61.

Drogowcy wrócili do pracy w całym regionie (zdjęcia)
W Kolnie, kontynuowane są roboty przy rozbudowie DK63. Trwają prace ziemne i te związane z wykonaniem ciągów pieszych i rowerowych oraz infrastrukturą podziemną, jak np. układanie kabli energetycznych. Jesienią, główna ulica Kolna będzie wyglądać jak nowa - równa nawierzchnia wzmocniona do nośności 11,5 t/oś, przebudowane skrzyżowania, nowe chodniki i ścieżki rowerowe…

Drogowcy wrócili do pracy w całym regionie (zdjęcia)
Takiego samego standardu doczekają się pod koniec roku Mońki, gdzie właśnie zakończyła się wycinka drzew przy 3-kilometrowym odcinku DK65 i lada dzień zaczną się prace ziemne, a także Rydzewo przy DK61, gdzie wycinka się właśnie się zaczyna. W sumie wartość kontraktów budowlanych na tych 3 miejskich odcinkach dróg krajowych to blisko 80 mln. zł.