
2. GKS Katowice
Przychody w 2018 roku: 10,81 mln zł
Miejsce w lidze: 17. (spadek)
Średnia frekwencja: 2166
Rok wcześniej GKS był na czele zestawienia. Zdecydowanie największą kategorią generującą przychody klubu są przychody komercyjne – 83%. Głównym sponsorem GKS Katowice jest Nord Partner, broker ubezpieczeniowy. Ważnym źródłem przychodów popularnej Gieksy jest dofinansowanie z miasta, które jest najwyższe spośród klubów występujących w Fortuna 1 Lidze. Przychody z tego tytułu w 2018 roku wyniosły aż 7 mln zł. 1,4 mln zł to przychody z transmisji i premii za udział w rozgrywkach krajowych, 1,7 mln zł to przychody komercyjne, a z tytułu dnia meczu klub uzyskał nieco ponad 400 tys. zł przychodu. Ponad 200 tys. zł wpłynęło do kasy klubu z krajowych transferów. GKS posiada ok. 30 partnerów biznesowych.
Klub zajął 6. miejsce w zestawieniu frekwencji na trybunach w sezonie 2018/2019 z wynikiem średnio 2 166 kibiców na mecz. W porównaniu do roku ubiegłego odnotowano średni spadek oglądających mecz o 693 osoby, tj. 24%. Wpływ na to miały z pewnością gorsze wyniki na boisku.

1. Raków Częstochowa
Przychody w 2018 roku: 10,96 mln zł
Miejsce w lidze: 1. (awans)
Średnia frekwencja: 2824
Pierwsze miejsce w zestawieniu przychodów klubów Fortuna 1 Ligi zajął Raków Częstochowa. W 2018 roku klub spod Jasnej Góry uzyskał przychody na poziomie 11 mln zł, co jest wynikiem prawie dwukrotnie wyższym niż w roku poprzednim.
Wysoki poziom przychodów wynika przede wszystkim z przychodów komercyjnych, które stanowią aż 86% całości. 14% przychodów stanowią dotacje od lokalnych władz. Raków Częstochowa może pochwalić się także trzecim miejscem pod względem przychodów z transferów zawodników, których łączna wartość przekroczyła 600 tys. zł. Premia za udział młodych zawodników w rozgrywkach ligowych pozwoliła klubowi zarobić dodatkowe 600 tys. zł w ramach programu Pro Junior System. Głównym sponsorem zespołu z Częstochowy jest spółka X-KOM, przedsiębiorstwo zajmujące się dystrybucją i sprzedażą elektroniki użytkowej. Poza X-KOM, Raków posiada około 120 partnerów biznesowych.
Na mecze drużyny średnio w sezonie 2018/2019 przychodziło na stadion 2 824 kibiców, co jest wzrostem o 26% w stosunku do wcześniejszego sezonu.

Bruk-Bet Termalica Nieciecza - niesklasyfikowany
W zestawieniu nie został uwzględniony klub Bruk-Bet Termalica Nieciecza, ponieważ nie zdecydował się on na przekazanie danych do raportu.