9 z 16
Romans Brytyjczyka z XC90 zaczął się w 2002 roku i trwał...

Volvo XC90

Romans Brytyjczyka z XC90 zaczął się w 2002 roku i trwał bardzo długo. Model był pierwszym autem Volvo w tej klasie, jednak Clarkson twierdził, że Volvo od razu zrobiło prawdziwą perełkę. Po kilku latach dziennikarz zdecydował się na kolejną odsłonę SUV-a (w sumie miał aż trzy jego wersje).

Wariant drugi - z 2005 roku szczególnie przypadł Anglikowi do gustu. Wersja z 4.4-litrowym silnikiem dysponowała 315 KM mocy (0-100 km/h w 7,3 sekundy, prędkość maksymalna - 210 km/h).

10 z 16
Stary, dobry Clarkson wrócił. Ford wyprodukował tylko 4000...

Ford GT

Stary, dobry Clarkson wrócił. Ford wyprodukował tylko 4000 egzemplarzy modelu GT, ale jeden z nich przypadł właśnie byłemu prowadzącemu Top Gear. Tyle że... auto wcale nie zrobiło na Clarksonie wrażenia.

Silnik o pojemności 5,4 litra i mocy 558 KM pozwala co prawda na niesamowicie ekscytującą jazdę (od zera do "setki" w 3,9 sekundy!), jednak dziennikarz strasznie narzekał na awaryjność pojazdu. Rekompensowała mu je na pewno prędkość maksymalna, wynosząca niesamowite 330 km/h.

11 z 16
Wielka miłość Jeremy'ego Clarksona. Fani jego twórczości...

Lamborghini Gallardo Spyder

Wielka miłość Jeremy'ego Clarksona. Fani jego twórczości niejednokrotnie mogli natknąć się na porównania do Gallardo w felietonach Brytyjczyka. Z reguły korzystał on z Lamborghini, by pokazać wady samochodu porównywanego do Gallardo Spyder.

500 KM mocy, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy i 309 km/h maksymalnej prędkości robi swoje. Clarkson przetestował również inne wersje Gallardo, jednak stwierdził że to jazda wariantem Spyder z opuszczanym dachem daje najwięcej frajdy.

12 z 16
Według niepotwierdzonych informacji jest to prezent od żony....

Mercedes 600 Grosser

Według niepotwierdzonych informacji jest to prezent od żony. Przepiękny klasyk niesamowicie spodobał się Clarksonowi, mimo sporych kłopotów, jakie mu sprawiał. Samo odpalenie auta było dużym problemem (w jednym z felietonów dziennikarz przyznał się, że na uruchomienie Mercedesa zużywał kilka godzin, które umilał sobie czerwonym winem, w związku z czym, gdy potężny silnik auta wreszcie zakaszlał, Clarkson nie mógł usiąść za jego kierownicą).

600 Grosser był produkowany w latach 1964-1981, kiedy był synonimem najwyższego luksusu niemieckiej marki. 6,4-litrowy silnik V8 generował 250 KM mocy, dzięki czemu ważące 2,5 tony auto rozpędzało się od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy i osiągało prędkość maksymalną 205 km/h.

Pozostały jeszcze 3 zdjęcia.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Fatalne wieści dla Igi Świątek. Była liderka rankingu WTA zanotuje bolesny spadek

Fatalne wieści dla Igi Świątek. Była liderka rankingu WTA zanotuje bolesny spadek

Najpiękniejsze i najbardziej niebezpieczne plaże świata. Turyści ich unikają

Najpiękniejsze i najbardziej niebezpieczne plaże świata. Turyści ich unikają

Runęła ściana kamienicy. Strażacy przeszukują gruzowisko

AKTUALIZACJA
Runęła ściana kamienicy. Strażacy przeszukują gruzowisko

Zobacz również

Świątek traci koronę królowej Paryża. Sabalenka nie zostawiła złudzeń. Iga rozbita

Świątek traci koronę królowej Paryża. Sabalenka nie zostawiła złudzeń. Iga rozbita

Runęła ściana kamienicy. Strażacy przeszukują gruzowisko

AKTUALIZACJA
Runęła ściana kamienicy. Strażacy przeszukują gruzowisko