
Za nami pierwsze panele dyskusyjne w studiu portalu i.pl. Marszałek Województwa Śląskiego, Jakub Chełstowski i główny udziałowiec ŁKS-u Łódź, Tomasz Salski starali się odpowiedzieć na pytanie czy sport jest odpowiednim narzędziem do promocji miast i gmin i jaką rolę w tym miejscu odgrywa sponsoring.

Zawody w ramach cyklu Diamentowej Ligi na Narodowym Stadionie Lekkoatletycznym obejrzało ponad 30 tys. kibiców. To fantastyczny wynik biorąc pod uwagę to, że odbywały się w sierpniu. Gdyby to był maj lub czerwiec, stadion bez wątpienia wypełniłby się do ostatniego miejsca – mówi Jakub Chełstowski.

Nie ma chyba idealnej recepty na współpracę na linii klub-samorząd. To stosunki, które są wypracowywane przez lata i raz układają się lepiej, raz gorzej – mówi Tomasz Salski z ŁKS-u Łódź. - Obecnie w Polsce mamy nieusystematyzowaną kwestię wsparcia klubów piłkarskich przez samorząd. Zespoły prywatne często rywalizują z klubami które de facto należą do samorządu. To bez wątpienia wymaga regulacji – dodaje.

Przyznanie nazwy Narodowy Stadion Lekkoatletyczny potwierdza, że Stadion Śląski to wyjątkowy obiekt na sportowej mapie Polski. Jesteśmy dumni z tego, że to właśnie w województwie śląskim znajduje się nowoczesna arena, na której odbywają się największe wydarzenia sportowe, kulturalne i rekreacyjne. Decyzja Polskiego Związku Lekkiej Atletyki cieszy tym bardziej, że to właśnie na Stadionie Śląskim zadomowili się najlepsi krajowi i zagraniczni lekkoatleci – mówi marszałek Chełstowski.