5 z 21
Dacia Duster (od 79 900 złotych)...
fot. Dacia

17. miejsce. Dacia Duster

Dacia Duster (od 79 900 złotych)
Kolejny model jest niezwykle interesujący. Nie dość, że schodzimy poniżej granicy 80 000 złotych, to na dodatek mamy do czynienia z zupełnie nową Dacią Duster, która już na pierwszy rzut oka kusi ciekawą i nieco surową stylistyką, która przypadnie do gustu miłośnikom terenowych klimatów. Styliści postanowili pójść w kierunku odrobinę futurystycznych kształtów i zamiast modnego, łagodnego crossovera powstało auto o mocno technicznym zacięciu. Poza tym w bazowej cenie dostajemy silnik 1.0 ECO-G z fabryczną instalacją LPG o mocy 100 KM. Na dodatek napęd na przednie koła przekazywany jest za pośrednictwem manualnej przekładni 6-biegowej. Sporo zyskujemy już na starcie! Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 13,2 sekundy, prędkość maksymalna to 168 km/h a średnie spalanie PB zdaniem producenta to 6,5 l/100 km. W przypadku LPG spalanie w trybie mieszanym wynosi 7,9 l/100 km.

6 z 21
Dacia Jogger (od 79 900 złotych)...
fot. Dacia

16. miejsce. Dacia Jogger

Dacia Jogger (od 79 900 złotych)
Uterenowiona Dacia Duster czy rodzinny Jogger? Jeśli ktoś celuje w bazową wersję, nie musi zastanawiać się nad ceną bo oba te modele startują od 79 900 złotych. Jogger ma oczywiście kompletnie inny charakter i jeśli ktoś posiada większe potrzeby jeśli chodzi o przestrzeń, nawet kosztem dynamiki jazdy czy poświęcenia podstawowych właściwości terenowych, powinien wybrać Joggera. Dodatkowo w cenie 84 400 złotych dostanie najtańszą na rynku wersję 7-osobową. Pod maską jest ten sam silnik z fabryczną instalacją LPG, który w Joggerze jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 12,3 sekundy (lżejsza konstrukcja). Spalanie to odpowiednio 6,1 oraz 7,7 l/100 km.

7 z 21
MG ZS (od 79 800 złotych)...
fot. MG

15. miejsce. MG ZS

MG ZS (od 79 800 złotych)
W naszym zestawieniu pojawia się pierwszy, ale nie ostatni przedstawiciel chińskiego producenta. Choć marka może mylić i sugerować brytyjskie pochodzenie auta, tak naprawdę jest to chińska myśl techniczna. Zresztą całkiem udana i chętnie wybierana przez kierowców. W bazowej wersji o nazwie Excite znajdziemy silnik benzynowy 1.5 VTi-Tech o mocy 106 KM z manualną 5-biegową przekładnią. Auto jest dość żwawe, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 10,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 175 km/h. Spalanie zdaniem producenta to 7,2 l/100 km. Nie jest to zbyt niski wynik, ale warto zwrócić uwagę, że auto oferuje nieco więcej przestrzeni, niż typowi przedstawiciele segmentu B.

8 z 21
BAIC Beijing 3 (od 78 900 złotych)...
fot. BAIC

14. miejsce. BAIC Beijing 3

BAIC Beijing 3 (od 78 900 złotych)
O ile poprzednik mógł budzić wątpliwości co do pochodzenia, tak w tym przypadku nie ma żadnych niejasności – to kolejny przedstawiciel rynku chińskiego. Za 78 900 złotych dostaniemy jedyną dostępną wersję. Tak, żadnych wersji wyposażenia, wyboru silnika czy skrzyni biegów. Producent stawia na skrajną prostotę, a do wyboru pozostawia w zasadzie kolor lakieru, ale przy tej cenie nawet to nie ma większego znaczenia, bowiem po wizycie w salonie możemy wyjechać niemal z dnia na dzień autem z placu. A czy będzie to czerwony, biały czy jakikolwiek inny – nie ma większego znaczenia. Pod maską pracuje silnik benzynowy 1.5 o mocy 136 KM z 6-biegową przekładnią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Średnie spalanie – zdaniem producenta jest to 6,4 l/100 km.

Pozostało jeszcze 13 zdjęć.

Polecamy

Komisja ds. afery wizowej. Miał zeznawać Obajtek, ale... może zostać ukarany

NA ŻYWO
Komisja ds. afery wizowej. Miał zeznawać Obajtek, ale... może zostać ukarany

Do 2035 r. doczekamy się drugiego toru na kolejowej trasie Poznań - Piła?

Do 2035 r. doczekamy się drugiego toru na kolejowej trasie Poznań - Piła?

Pożar w bloku w Koszalinie. Jedna osoba poszkodowana

Pożar w bloku w Koszalinie. Jedna osoba poszkodowana

Zobacz również

Włoskie Eurofightery z Malborka znów interweniowały nad Bałtykiem

Włoskie Eurofightery z Malborka znów interweniowały nad Bałtykiem

Do 2035 r. doczekamy się drugiego toru na kolejowej trasie Poznań - Piła?

Do 2035 r. doczekamy się drugiego toru na kolejowej trasie Poznań - Piła?