1/8
Ratusz opublikował Warszawskie wytyczne edukacyjne. Jak...
fot. Szymon Starnawski /Polska Press

Ratusz opublikował Warszawskie wytyczne edukacyjne. Jak czytamy w oficjalnych dokumentach, to praktyczne wskazówki dla dyrektorów placówek oświatowych, jak zorganizować pracę szkół i przedszkoli w dobie pandemii. Mają one uzupełnić nieprecyzyjne rządowe wytyczne. Jak będzie wyglądać nauka w Warszawie w roku szkolnym 2020/21? Przejdź dalej, żeby zobaczyć wytyczne.

2/8
Zalecenia ogólne...
fot. Naszemiasto.pl/archiwum

Zalecenia ogólne

Zaplanuj prowadzenie lekcji i zajęć dla poszczególnych oddziałów, w miarę możliwości w jednej sali.
Bezpieczniej będzie, jeśli to nauczyciele będą przychodzili do klas. Wprowadź od początku roku
szkolnego stałe reguły bezpieczeństwa, np. takie jak:
- każdy z uczniów ma przypisaną jedną i tą samą ławkę, chyba że lekcje muszą być prowadzone w pracowniach przedmiotowych;
- uczniowie przebywają w tej samej sali, a młodsi uczniowie w miarę możliwości, również podczas posiłków (ew. modyfikacja dotychczasowych zaleceń dotyczących długości przerw;
- zaplanowanie, w miarę możliwości, przerw między lekcjami w różnych godzinach, z opcją wychodzenia uczniów na zewnątrz budynku szkoły;
- umieszczanie pojemników z płynami dezynfekującymi w każdej sali;
- minimalizowanie bezpośrednich kontaktów uczniów na lekcjach i zajęciach (np. lekcje W-F bez sportów kontaktowych);
- regularne wietrzenie sal i noszenie maseczek w ogólnodostępnych przestrzeniach zamkniętych;
- wydzielenie pomieszczenia, które w krytycznym momencie będzie mogło pełnić rolę izolatki;
- wykorzystywanie terenów wokół szkoły, parków, terenów zielonych;
- uruchomienie wszystkich wejść do budynków, w celu maksymalnego rozgęszczenia wewnątrzszkolnej komunikacji.
[/lista]

3/8
Kontakt z rodzicami przed 1 września...
fot. Naszemiasto.pl/archiwum

Kontakt z rodzicami przed 1 września

Jak najszybciej informuj rodziców i uczniów o nowych przepisach, procedurach oraz o trybie ich wdrażania w szkole. Wcześniej przygotuj społeczność szkolną do powrotu do stacjonarnej nauki i postaraj się dotrzeć do jak największej grupy osób. Możesz do tego wykorzystać wszystkie sposoby komunikacji, które wypracowaliście wiosną w czasie zdalnej nauki.

Poproś rodziców o pozostawanie z wychowawcami w bieżącym kontakcie i uprzedź ich o możliwości zmian w planach lekcji - dyrektorzy niektórych szkół starają się przygotować dwa, a nawet trzy warianty zajęć. Może i w twojej placówce będzie to możliwe?

Poleć, aby wychowawcy przekazali rodzicom informację o zmienionych zasadach otrzymywania pomocy materialnej o charakterze socjalnym (stypendium szkolne). Rada m.st. Warszawy 30 lipca br. przyjęła uchwałę, zgodnie z którą stypendium szkolne można wykorzystać na dofinansowanie zakupu komputera/tabletu/laptopa dla ucznia. Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie miasta stołecznego Warszawy wprowadziła też inne modyfikacje.

Rodzice uczniów ubiegających się o stypendium szkolne powinni do 15 września br. złożyć wniosek w ośrodku pomocy społecznej, właściwym dla swojego miejsca zamieszkania. W związku z tymi zmianami zrób przegląd zakresów zadań szkolnych pedagogów

4/8
Integracja najmłodszych uczniów...
fot. Naszemiasto.pl/archiwum

Integracja najmłodszych uczniów

Grupą, o którą trzeba będzie szczególnie zadbać będą pierwszoklasiści i ich rodzice. W szkołach ponadpodstawowych pierwszy tydzień września może być wypełniony zajęciami zapoznawczym zastępującymi wyjazdy integracyjne. W tym tygodniu – albo przynajmniej dniu - nie odbywałyby się
konwencjonalne lekcje, w zamian za to uczniowie mogą realizować takie projekty, by uczniowi integrowali się podczas wspólnych zadań. Uczniowie mogą ten czas spędzić na boisku szkolnym, zachowując bezpieczną odległość od siebie, rozmawiając, grając w gry integracyjne niewymagające kontaktu fizycznego oraz zapoznając się ze swoim wychowawcami i innymi nauczycielami.

To bardzo ważne dla stworzenia poczucia wspólnoty i zapewnienia wymiany informacji pomiędzy uczniami, tak by mogli utrzymać ze sobą kontakt w sytuacji konieczności wprowadzenia wariantu B lub C. Rozważ z zespołem nauczycieli, czy uczniowie mogą zapoznać się z wymaganiami przedmiotowymi dopiero po integracji, tj. w drugim tygodniu szkoły, kiedy już będą się czuli bardziej oswojeni ze szkołą i nowymi koleżankami i kolegami.

Podobne podejście zastosuj w klasach pierwszych szkół podstawowych i w oddziałach przedszkolnych. Pamiętaj, że małe dzieci od dawna czekają na pójście do szkoły. W pierwszych dniach ważne jest wspólne przetrenowanie zasad bezpieczeństwa, nowych zasad poruszania się w obiekcie, zasad kontaktu z rówieśnikami. W formie zabawy wprowadzaj dzieci w nowe reguły życia w placówce. W przedszkolu zdecyduj, czy masz warunki do zorganizowania bezpiecznych dni adaptacyjnych dla trzylatków i ich rodziców (możesz je skrócić do jednego dnia). Warto zapoznać rodziców najmłodszych dzieci z trybem przygotowywania przedszkola do przebywania dzieci w nowej sytuacji sanitarnej.

Pozostały jeszcze 4 zdjęcia.

Polecamy

Wisła Kraków zdobyła Puchar Polski! Drużyna z 1 ligi w europejskich pucharach

Wisła Kraków zdobyła Puchar Polski! Drużyna z 1 ligi w europejskich pucharach

Znane osoby na finale Pucharu Polski. Zobacz zdjęcia z loży

Znane osoby na finale Pucharu Polski. Zobacz zdjęcia z loży

Kibice Pogoni Szczecin na finale Pucharu Polski. Fantastyczna atmosfera [ZDJĘCIA]

Kibice Pogoni Szczecin na finale Pucharu Polski. Fantastyczna atmosfera [ZDJĘCIA]

Zobacz również

Radość Wisły, smutek Pogoni. Dekoracja po finale Pucharu Polski

Radość Wisły, smutek Pogoni. Dekoracja po finale Pucharu Polski

Kibice Pogoni Szczecin na finale Pucharu Polski. Fantastyczna atmosfera [ZDJĘCIA]

Kibice Pogoni Szczecin na finale Pucharu Polski. Fantastyczna atmosfera [ZDJĘCIA]