W niezbyt trudnym terenie powinien sobie poradzić, ale w gruncie rzeczy bardziej nadaje się do jazdy po bulwarach. W ramach modernizacji w aucie zastosowano nową płytę podłogową wspólną z nieoferowanym w Polsce Nissanem Altimą. Jej użycie nie wpłynęło istotnie na rozmiary auta - szerokość, wysokość i rozstaw osi pozostały bez zmian. Wzrosła jedynie długość (o 6,4 cm).
Zmiany zewnętrzne obejmują nieco przeprojektowane zderzaki, reflektory i tylne światła. We wnętrzu zastosowano nowe materiały tapicerskie, inaczej wyglądają zegary. Zmodyfikowano także układ zawieszenia.
Benzynowy silnik V6 o pojemności 3,5 l rozwija teraz moc 256 KM - o 22 KM więcej niż w poprzedniku. Z jednostką napędową współpracuje bezstopniowa skrzynia biegów, mająca praktycznie nieskończoną liczbę przełożeń. Kierowca ma do wyboru dwa tryby pracy skrzyni: automatyczny i manualny z elektronicznie zaprogramowanymi biegami.
Po raz pierwszy w Murano zastosowano przycisk stop/start. Współpracuje z nim tzw. inteligentny kluczyk. Jeżeli tylko kluczyk znajduje się gdziekolwiek w kabinie, do uruchomienia lub zatrzymania silnika wystarczy naciśnięcie tego przycisku. Przy okazji kluczyk zdalnie otwiera drzwi i nie potrzeba w tym celu nic wciskać. Wystarczy podejść do samochodu mając kluczyk w ręku albo w kieszeni, pociągnąć za klamkę i drzwi stają przed nami otworem.
Na suchej nawierzchni napęd w Murano przekazywany jest prawie w całości na przednią oś. Dzięki temu mniejsze jest zużycie paliwa. W przypadku wykrycia poślizgu, elektroniczny system dołącza napęd tylnej osi.
System może pracować w dwóch trybach - Auto oraz Lock - wybieranych za pomocą przełącznika na tablicy przyrządów. W ustawieniu Auto elektroniczny system sam decyduje, czy napędzać obie osie, czy tylko jedną. Jeśli warunki drogowe pogarszają się, lub Murano porusza się w terenie, system można przełączy w tryb Lock, w którym napęd obu osi zostaje zablokowany na stałe.
W skład wyposażenia wchodzą m.in. kamery cofania. Jedną zamontowano z tyłu, a drugą w lusterku zewnętrznym na drzwiach pasażera. Obraz trafia na ekran na desce rozdzielczej. Manewrując na parkingu można więc zamiast patrzeć w lusterka obserwować monitor. Ma to tę zaletę, że kierowca widzi wszystko, nawet to co, znajduje się poniżej krawędzi tylnej szyby i w tzw. martwym polu.
W zeszłym roku sprzedano w Polsce 57 sztuk Murano. Najbardziej popularną w segmencie SUV-ów Toyotę RAV4 kupiło 3 140 klientów, drugiego w rankingach Suzuki Grand Vitarę - 2 179, a trzecią Hondę CR-V sprzedano w ilości 1 942 sztuk.