
(Ludzie)
Wróblewski podkreślał w swoich pracach wspólną pamięć o wojnie. Budował wspólne doświadczenie wojny jako obszaru zerowego, od którego zaczyna się nowa rzeczywistość. Przypomnienie doświadczeń wojennych i okupacyjnych miało stanowić upamiętnieniem tego, co było, a równocześnie przekroczeniem przeszłości i krokiem w kierunku budowania nowego świata - wyjaśnia Marcin Lachowski, kurator wystawy.

Kobieta
Wróblewski poddawał postacie na swoich obrazach okaleczeniom i próbom gimnastycznym, pozbawiając je dodatkowo indywidualnych cech, które mogłyby powiedzieć obserwatorowi więcej o ich osobowości.

Ukrzesłowiona I
Jak dowiadujemy się z opisu wystawy: "Najbardziej wymownym aspektem egzystencjalnych wyobrażeń są zanonimizowane sylwetki oraz wizerunki figur 'ukrzesłowionych', obwiedzionych wyraźnym, czarnym konturem, dając przejmujący portret 'człowieka bez właściwości' ".

(W kolejce)
Kolejki i poczekalnie stanowią ironiczny rozrachunek z prozaiczną, socjalistyczną codziennością.