
Zielone światło dla dociągnięcia S3 do granicy z Czechami
Jest zielone światło dla budowy ostatniego odcinka drogi ekspresowej S3 od Kamiennej Góry do Lubawki na granicy z Czechami. Jarosław Obremski Wojewoda Dolnośląski podpisał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji. - Decyzja umożliwia przejęcie terenu pod budowaną drogę i rozpoczęcie procedury odszkodowawczej, a wykonawcy rozpoczęcie prac – wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu. W ubiegłym tygodniu ruszyła budowa odcinka S3 od węzła Bolków do Kamiennej Góry wraz z budową najdłuższego tunelu drogowego w Polsce.
Co dokładnie powstanie między Kamienną Górą i Lubawką, ile będzie kosztować i kiedy pojedziemy ostatnim odcinkiem S3 do Czech, o tym piszemy na kolejnych stronach.

Ponad 15 km ekspresówki
Planowany odcinek S3 pomiędzy Kamienną Górą, a granicą państwa w Lubawce ma długość ok. 15,3 km. Realizowany jest w systemie "Projektuj i buduj" przez konsorcjum firm Mosty Łódź (lider) i Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego z Torunia (partner) na podstawie umowy zawartej 17 października 2018 r. Koszt inwestycji to blisko 3,9 mld zł.

Budowa potrwa dwa lata
W ramach zadania wybudowana zostanie droga ekspresowa o przekroju 2x2 pasy ruchu, a także węzły drogowe: Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka.
Poza przebudową istniejącego układu drogowego, sieci i infrastruktury towarzyszącej, na trasie powstanie:
- 12 obiektów inżynierskich w ciągu drogi S3,
- 5 wiaduktów nad drogą ekspresową, w ciągu dróg lokalnych,
- 13 przepustów dla celów ekologicznych (przejścia dla małych zwierząt i płazów).
Budowa ruszy jesienią i potrwa do 2022 roku.