
MG Midget Mk I (1961-1964)
Był on jeszcze wolniejszy, ale debiutował w latach 50., kiedy nikogo niska moc nie raziła. Kabriolecik MG na osiągnięcie 100 km/h potrzebował 18,3 sekundy, ale nadmierne nabieranie prędkości nie było rozsądne, bo za zatrzymywanie odpowiedzialne były hamulce bębnowe na obu osiach. Nawet producent musiał przyznać, że to zdecydowanie za mało, bo już po roku produkcji zmieniono silnik na 1,1 litra o mocy 56 KM, a na przedniej osi pojawiły się hamulce tarczowe. To było dobre posunięcie, bo wersje rozwojowe produkowano aż do 1980 roku.

Porsche 356 (1948-1953)
Oznaczenie 356A może wprowadzać w błąd, bowiem nie była to pierwsza seria Porsche 356. Były nią model produkowany w latach 1948-1950 w austriackim mieście Gmund. Jego nadwozie wytwarzano z aluminium. W 1950 roku produkcję przeniesiono do Zuffenhausen w RFN (Niemcy Zachodnie), gdzie nadwozia wytwarzano już ze stali. Aż do 1953 roku jedynym silnikiem stosowanym w 356 był zmodyfikowany bokser Volkswagena o pojemności 1,1 litra i mocy 40 KM.

Porsche 356 (1948-1953)
W stosunku do oryginału obniżono minimalnie pojemność, by pierwsze Porsche mogło startować w wyścigach w klasie 1100, ale zwiększono stopień sprężania i zastosowano dwa gaźniki. Co dały modyfikacje świadczy moc silnika Garbusa, który generował zaledwie 25 KM. Ciekawostką pozostaje pierwsze Porsche dopuszczone do ruchu drogowego o oznaczeniu podwozia 356/045. Moc jego silnika określono na 35 KM. Najsłabsze Porsche w historii ma jednak ogromną wartość, a jego właścicielem jest Hans-Peter Porsche.

Saab Sonett III (1970-1974)
Pierwsze podejście do samochodu sportowego firma Saab zrobiła w połowie lat 50. Powstało tylko 6 prototypów. Do pomysłu wrócono w kolejnej dekadzie, czego owocem był Saab Sonett II sprzedawany głównie w USA. Pod maską pracował 60-konny silnik dwusuwowy, niezbyt mocny, ale dostarczający spory moment obrotowy. W połączeniu z lekką konstrukcją pozwalał na rozpędzenie się do setki w 12,5 sekundy, co jak na niedużą moc było w tamtym czasie dobrym wynikiem.