
Ford Capri 1.3 (1968-1986)
W 1968 roku zaprezentowano Forda Capri. To miał być europejski odpowiednik doskonale przyjętego w Stanach Zjednoczonych Mustanga, ale na miarę zachodnioeuropejskich możliwości. Chodziło oczywiście o cenę by auto, jak jego pierwowzór, był dostępny dla klasy pracującej. To wymusiło zastosowanie podstawowego silnika o pojemności zaledwie 1,3 litra.

Ford Capri 1.3 (1968-1986)
Wersja „kontynentalna” produkowana w Niemczech osiągała zawrotne 57 KM, co nawet przy masie własnej poniżej 900 kg nie mogło uczynić z pięknego Forda auta sportowego. Na prędkość 100 km/h trzeba było czekać 20 sekund, a prędkość maksymalna to skromne 140 km/h.

Ford Capri 1.3 (1968-1986)
Na szczęście od samego początku dostępne były większe i mocniejsze jednostki napędowe, o mocach dwu-, a później nawet trzykrotnie większych. Kupując Capri 1300 nabywało się styl, o siągach można było jedynie pomarzyć. Ford oferował różne odmiany tego silnika aż do końca produkcji trzeciej serii w 1986 roku.

MG Midget Mk I (1961-1964)
Karzeł – jak sama nazwa wskazuje MG stworzyło nieduży „sportowy” kabriolet, w którym najważniejsze były niskie koszty produkcji. Z takiego podejścia nie może wyjść nic dobrego, a już na pewno nie można rezultatu nazwać autem sportowym. Na początku produkcji pod maską pracował silniczek 0,95 litra o mocy 46 KM stosowany wcześniej w nieco słabszej konfiguracji w słodkim Austin-Healey'u Sprite.