Magdalena Konczal
Strefa Edukacji
1109 materiałów
Jestem dziennikarką od lat zaangażowaną w tematy związane z edukacją i jej przemianami. Moje teksty są wynikiem głębokiego zainteresowania tym, jak szkoła może lepiej odpowiadać na potrzeby uczniów i nauczycieli. Współpracując z największymi polskimi mediami (obecnie z Polska Press), staram się tworzyć treści, które nie tylko informują, ale także inspirują do zmian w polskim systemie edukacyjnym.
Rozmawiam z ludźmi, dla których edukacja jest ważna i poruszam tematy istotne dla środowiska uczniów, nauczycieli, wykładowców i rodziców:
- Karta Nauczyciela to przeżytek. Jest mało elastyczna i nieadekwatna do dzisiejszych wyzwań w edukacji
- Nauczyciel jak kierowca. Jego praca powinna być monitorowana i rozliczana
- Nadchodzi całkowite odejście od arkuszy papierowych na egzaminach. Tablet i rysik dla ucznia
Moje zaangażowanie w edukację to coś więcej niż praca. Uczestniczę w wydarzeniach branżowych, takich jak konferencje organizowane przez Fundację Edukacji Domowej, Perspektywy Women in Tech Summit i konsultacje dotyczące profilu absolwenta. Byłam także nominowana do Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego, co stanowi dla mnie szczególne wyróżnienie w obszarze publicystyki edukacyjnej.
Pasja do tematów związanych ze szkołą zrodziła się z osobistych doświadczeń – już jako uczennica marzyłam o lepszej, bardziej otwartej edukacji. Dziś, poprzez swoją pracę, chcę, by młodzi ludzie nie musieli się zastanawiać, czy szkoła może być miejscem bardziej przyjaznym. Wierzę, że poprzez rzetelne dziennikarstwo i otwarte rozmowy możemy wspólnie kształtować przyszłość edukacji w Polsce.
Masz dziecko na kwarantannie? To trzeba wiedzieć o zasiłku opiekuńczym i nie tylko
Dziecko na kwarantannie to coraz częstszy przypadek w polskich rodzinach. Z powodu większej liczby przypadków zachorowań na COVID-19 uczniowie kierowani są na...
Odbiurokratyzowanie szkół. „Wy nigdy nie musieliście tego produkować”
Środowisko nauczycielskie poruszyła wiadomość rozesłana do dyrektorów przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Znalazł się w niej wykaz dokumentów, których...
Nauka zdalna jest wprowadzana bezprawnie? Prawnik rozwiewa wątpliwości
Obecnie co chwila słyszy się o szkołach, które przechodzą na naukę zdalną lub hybrydową. Według informacji opublikowanych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w...
ROZMOWA„Trzeba uniezależnić etykę od religii”. Rozmowa z Krystianem Karczem, nauczycielem
Lekcje religii są coraz mniej atrakcyjnym przedmiotem dla współczesnych uczniów. Postuluje się, by wynieść katechezę poza szkolne mury i uczynić szkołę w pełni...
O TYM SIĘ MÓWIZmęczony jak polski nauczyciel. „Pracujemy ponad 40-50 godzin tygodniowo"
„Za mało pracujecie. Nic nie robicie. Jesteście w domu już o 13.00. Pracujecie tylko 18 godzin.” – słyszą nauczyciele. Chyba żadna inna grupa zawodowa nie musi...
O TYM SIĘ MÓWI"Szkoły są zostawione na pastwę losu". Jak po 1,5 roku pandemii wygląda nauka online?
Ministerstwo Edukacji i Nauki podaje dane. Z dnia na dzień przybywa szkół, które przechodzą na zdalne lub hybrydowe nauczanie. Kiedy jedna klasa wraca do nauki...
ROZMOWAPodwyżki dla nauczycieli a pensum nauczycielskie. Rozmowa z Marcinem Stiburskim
Nie osiemnaście, ale dwadzieścia dwie godziny przy tablicy – to pomysł Ministerstwa Edukacji i Nauki na reformę związaną z czasem pracy nauczyciela. Związki...
Niebezpieczna zabawa w "Squid Game" w szkołach. Ekspertka o wpływie serialu na dzieci
„Squid Game” – o tym serialu mówią dzisiaj wszyscy. Koreańska produkcja w krótkim czasie zdobyła popularność na całym świecie. Opowieść o osobach, które biorą...
Czarnek o nowym przedmiocie w szkole. "To będzie HiT nie tylko z nazwy"
W trakcie prezentacji postulatów Nowego Ładu Jarosław Kaczyński zapowiadał, że zwiększona zostanie liczba godzin historii w szkołach. Od tego czasu członkowie...