PKO Bank Polski uspokaja i zapewnia, że sytuacje, w których brakuje gotówki w bankach lub bankomatach mają charakter lokalny i wynikają z ograniczeń logistycznych.
"Obserwujemy zwiększone zainteresowanie wypłatami gotówki zarówno w oddziałach, jak i w bankomatach. PKO Bank Polski jest dobrze przygotowany na tę sytuację, podobna miała już miejsce na początku 2020 r. tuż po wybuchu pandemii COVID-19" – czytamy w oświadczeniu Banku PKO BP. Jak podkreślono, bank dysponuje odpowiednimi zasobami gotówki i w większości oddziałów oraz bankomatów jest ona dostępna na bieżąco.
"W niektórych lokalizacjach, gdzie popyt na gotówkę jest szczególnie wysoki, przejściowo, do momentu dostarczenia jej kolejnego transportu, wypłata gotówki może być utrudniona. Są to jednak sytuacje, które mają charakter lokalny i krótkotrwały, a ich jedynym powodem są ograniczenia logistyczne" – czytamy.
Bank zwraca przy tym uwagę, że większe wypłaty gotówki w oddziałach trzeba awizować, a więc uprzedzić oddział o zamiarze takiej wypłaty i umówić się na dokonanie takiej operacji. "Konieczność awizacji większych wypłat nie jest nowym rozwiązaniem – stosowana jest od wielu lat i wynika z konieczności zaplanowania z wyprzedzeniem odpowiednich dostaw gotówki. Wysokość wypłat, które trzeba wcześniej awizować może być różna w zależności od oddziału" – podkreślono w oświadczeniu i zachęcono wszystkich klientów do korzystania z rozwiązań bezgotówkowych.
