
W tych miejscach nowej S3 powstaną tunele
Niewątpliwe newralgicznym elementem przedmiotowej inwestycji jest zaprojektowanie i wybudowanie dwóch tuneli drogowych dwukomorowych TS26 oraz TS32.

Najdłuższy w Polsce tunel w skale budowany tą metodą
Tunel TS-26 będzie miał około 2300 m długości. Nawy główne tunelu, ze względu na duży przekrój poprzeczny, będą wykonywane metodą górniczą NATM, tj. Nową Austriacka Metoda Tunelowania.
Będzie to najdłuższy tunel drogowy w Polsce drążony w skale, wykonywany tą metodą. Realizacja tuneli drogowych pozwoli na przeprowadzenie drogi ekspresowej S3 przez przeszkodę, którą stanowi masyw Gór Kaczawskich i Wałbrzyskich, pomiędzy obrębami miejscowości Sady Górne i Nowe Bogaczowice.

Zakończenie realizacji tego odcinka przewidziane jest na II połowę 2023 r.
Co z kolejnym fragmentem S3 do granicy z Czechami? Sprawdź na kolejnym slajdzie

S3 od Kamiennej Góry do granicy w Lubawce
Obecnie w fazie prac przygotowawczych jest również odcinek od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do granicy państwa, o długości ok. 15,3 km, zapewniający kontynuację drogi S3. Kolejnym etapem będzie złożenie wniosku o decyzję ZRID dla tego odcinka.
Zobacz na kolejnych zdjęciach w galerii - tereny przez które poprowadzi wkrótce fragment drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra.