1/7
Czy nauczanie zdalne zdało egzamin wiosną? Ogólnopolski...
fot. Pixabay

Czy nauczanie zdalne zdało egzamin wiosną? Ogólnopolski Operator Oświaty przeprowadził badania, które pokazuje, jakie stoją przed nami wyzwania. by poprawić naukę na odległość.

Przejdź do galerii, by zobaczyć wyniki badań o nauczaniu przez internet ------>

2/7
- Zdecydowaliśmy się przeprowadzić badania w naszych...
fot. Pixabay

- Zdecydowaliśmy się przeprowadzić badania w naszych szkołach po to by wiedzieć jak z perspektywy uczniów, rodziców i nauczycieli poradziliśmy sobie z wyzwaniem jakim jest zdalna edukacja – mówi Mateusz Krajewski, prezes fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty.

W badaniu wzięło udział sześć publicznych szkół podstawowych zlokalizowanych w Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku oraz Nakonowie. Na pytania odpowiedziało 668 uczniów, 284 rodziców oraz kilkudziesięciu nauczycieli. To pierwsza tak duża analiza przeprowadzona po zakończeniu roku szkolnego, która bada perspektywę wszystkich stron biorących udział w procesie zdalnej edukacji.

3/7
Uczniowie podkreślali, że najbardziej brakuje im kontaktu z...
fot. Pixabay

Perspektywa uczniów – brak kontaktu z rówieśnikami najbardziej dotkliwym problemem

Uczniowie podkreślali, że najbardziej brakuje im kontaktu z rówieśnikami i nauczycielami. Co więcej, potrzeba ta nie dotyczy tylko bezpośrednich spotkań, ale również przebywania w miejscu, którym jest budynek szkoły. Zdaniem uczniów zajęcia w formie zdalnej są namiastką szkoły, jednak nie są w stanie oddać w pełni doświadczeń związanych ze środowiskiem szkolnym. Istotnym problemem związanym z funkcjonowaniem procesów poznawczych w warunkach zdalnego nauczania jest obniżony poziom motywacji do nauki, a także samodyscypliny. Uczniowie zwracali uwagę na kwestię zakresu materiału nauczania. Znacząca część badanych zadeklarowała, że ich zdaniem zakres materiału proponowany przez nauczycieli był zbyt obszerny.

4/7
Wśród uczestników badań pojawiły się opinie dotyczące braku...
fot. Pixabay

Perspektywa uczniów – brak kontaktu z rówieśnikami najbardziej dotkliwym problemem

Wśród uczestników badań pojawiły się opinie dotyczące braku indywidualizacji nauczania, co wiąże się z mniej efektywną opieką nad uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zdecydowana większość badanych uczniów stwierdziła, że w domu realizują raczej więcej materiału, niż w szkole w trakcie nauczania tradycyjnego. Uczniowie docenili tych nauczycieli, którzy aktywizowali uczniów poprzez organizację quizów i gier edukacyjnych on-line.

Pozostały jeszcze 3 zdjęcia.

Polecamy

Raków przegrał w Lubinie. Mistrz Polski nie obroni tytułu. Efektowne gole zdecydowały

Raków przegrał w Lubinie. Mistrz Polski nie obroni tytułu. Efektowne gole zdecydowały

Memy o blamażu Lecha. Kto jest większym przegranym? Zaglosuj w sondzie

Memy o blamażu Lecha. Kto jest większym przegranym? Zaglosuj w sondzie

Cracovia zdemolowała Górnika! Jednostronny mecz w Ekstraklasie

Cracovia zdemolowała Górnika! Jednostronny mecz w Ekstraklasie

Zobacz również

Pożar budynku wielorodzinnego w Wielkopolsce. Ewakuowano 35 osób!

Pożar budynku wielorodzinnego w Wielkopolsce. Ewakuowano 35 osób!

Ukraina bez szans na zwycięstwo? Niepokojące słowa zastępcy szefa wywiadu

Ukraina bez szans na zwycięstwo? Niepokojące słowa zastępcy szefa wywiadu