
Perspektywa nauczycieli – trudność w obiektywnej ocenie uczniów i ogromny rozwój zawodowy
Jednym z największym problemów, na jaki wskazywali nauczyciele była trudność w obiektywnej ocenie wiedzy i umiejętności uczniów. Badani pedagodzy zwracali także uwagę, że wadą nauczania zdalnego jest brak możliwości kontroli bieżącego wykonywania prac przez uczniów. Wśród plusów, nauczyciele wymienili oszczędność czasu na dojazdach do szkoły oraz fakt, że w trakcie nauczania zdalnego znacznie pogłębili swoją wiedzę i umiejętności w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz wykorzystywania zasobów Internetu.

Perspektywa rodziców – dobrze zorganizowana zdalna nauka nie koliduje z obowiązkami zawodowymi
W ocenie badanych rodziców i opiekunów uczniów nauczanie zdalne okazało się być przyjazną alternatywą dla nauczania prowadzonego w formie tradycyjnej, choć wymagało od nich zaangażowania. Zwłaszcza w początkowej fazie konieczna była pomoc dorosłych w zakresie obsługi programów do nauki zdalnej. Pomoc rodziców chociaż była konieczna, to nie wiązała się z bieżącym nadzorem nad przebiegiem zajęć i wykonywaniem ćwiczeń. Zdecydowana większość badanych – ponad 77 proc. pozytywnie oceniła proces organizacji zajęć edukacyjnych w placówkach fundacji, a także wskazała, że edukacja zdalna nie kolidowała z ich obowiązkami zawodowymi. Z kolei około 62 proc. rodziców deklarowało zauważalny wzrost zwiększenia obciążenia dzieci nauką domową w nauczaniu zdalnym.

Organizacja kształcenia zdalnego – im mniej narzędzi tym lepsza organizacja
Nauczanie zdalne wymaga posiadania przez wszystkich jego uczestników niezbędnego sprzętu elektronicznego oraz dostępu do łącza internetowego. Bardzo ważną rolę w nauczaniu zdalnym pełni wybór narzędzia organizującego pracę, zwłaszcza uczniów i nauczycieli.