
Akta osobowe w formie papierowej lub elektronicznej
1 stycznia wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące akt osobowych. Pracodawcy będą mogli gromadzić i przechowywać dokumentację związaną ze stosunkiem pracy. Do nich również będzie należał wybór formy przechowywania akt osobowych: papierowej lub elektronicznej.

Akta elektroniczne zamiast papierowych
Pracodawca będzie mógł zastąpić akta papierowe dokumentami w wersji elektronicznej. Aby akta elektroniczne były ważne, powinny zostać opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną poświadczającą zgodność odwzorowania cyfrowego z dokumentem papierowym.

Akta papierowe zamiast elektronicznych
Pracodawca będzie mógł także zastąpić akta elektroniczne dokumentami w wersji papierowej. Aby akta papierowe były ważne, wydruk dokumentów powinien zostać opatrzony podpisem pracodawcy lub osoby przez niego upoważnionej, który potwierdzi zgodność wersji papierowej z oryginałem elektronicznym.

Nowa część akt osobowych
Akta osobowe nie będą już podzielone na trzy części (A, B i C), ale w ich skład wejdą aż cztery części (A, B, C i D). Część D ma zawierać dokumentację związaną z odpowiedzialnością porządkową. Dzięki tej części łatwiej będzie usunąć z akt osobowych informacje o karalności, ale pod warunkiem, że uległy one przedawnieniu. Zmianie ulegnie także zakres przechowywanych informacji związanych ze stosunkiem pracy oraz informacji zawartych w części B.