
Fiat Barchetta
To zgrabny, dwuoosobowy roadster, jeden z niewielu w tym segmencie z przednim napędem. Samochód był produkowany w latach 1995-2005. Jego projekt stworzył wywodzący się ze studia Pininfariny Grek Andreas Zapatinas. Barchetta powstała na bazie płyty podłogowej leciwego Fiata Tipo (więc zakup wielu części zamiennych nie stanowi problemu).
Oryginalna, a zarazem ponadczasowa sylwetka przyciąga wzrok. Pod maską Fiata Barchetty pracują tylko benzynowe silniki 1.8 16V o mocy 131 KM, dzięki czemu ważące zaledwie tonę auto jest bardzo dynamiczne. Na rynku dostępne są zamienne, twarde dachy dla tego modelu. Za największy minus tego samochodu uznaje się spory apetyt na olej silnikowy i niestety, często występującą korozję. Ceny większości używanych egzemplarzy mieszczą się w przedziale 8-16 tys. zł.

BMW serii 3 (E36 / E46)
Klasyka gatunku. Mocne silniki, tylny napęd, świetne wykonanie, klasyczna linia i nadwozie odporne na korozję czynią ten model jedną z najlepszych propozycji na rynku. Na polskim rynku najłatwiej upolować BMW E36 (lata 1990-1999) oraz BMW E46 (1998-2004). Ceny E36 zaczynają się od ok. 10 tys. zł, ale zadbany, bezwypadkowy egzemplarz to minimum 13 tys. zł. Za E46 Cabrio trzeba zapłacić przynajmniej 15-17 tys. zł. Ale nie należy być szczególnie zdziwionym na widok takiego samochodu za ponad 35 tys. zł. Tyle kosztują topowe wersje z końcówki produkcji. Nawet dwa razy tyle może kosztować sportowe M3 Cabrio.
Kierowcy skarżą się na przegrzewające się silniki (głównie jednostki R6), dlatego kupując taki samochód warto pilnować stanu układu chłodzenia. Niestety wiele egzemplarzy to auta zmęczone wyczynami domorosłych rajdowców, który niejednokrotnie sprawdzali, ile wyciśnie i jak driftuje ich kabriolet.

Volkswagen Golf Cabrio
VW Golf to jeden z najpopularniejszych samochodów na naszych drogach, ale jego wersja Cabrio nie jest często spotykana. W ogłoszeniach najczęściej można spotkać egzemplarze III i IV generacji, przy czym ta druga jest jedynie face liftingiem Golfa III. Ceny zaczynają się od ok. 3-4 tys. zł i sięgają nawet 15 tys. zł za auto z końcówki produkcji (2003 rok), w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym.
Atutem Volkswagena Golfa jest szeroka gama silników. Do wyboru są m.in. jednostki benzynowe 1.6, 1.8 i 2.0, oraz nieśmiertelny diesel 1.9 TDI w dwóch odmianach, 90- i 110-konnej. Zarówno III jak i IV generacja mają dobre zabezpieczenie przed korozją i stosunkowo rzadko się psują.

Audi Cabriolet
To jeden z najlepszych samochodów w klasie. Bazuje na modelu 80, którego produkcja zakończyła się w 1995 roku. Mimo tego Cabriolet pozostał w ofercie niemieckiego producenta aż do 2000 roku. Na początku auto oferowano ze 133-konnym silnikiem 2.3 R5, ale później gama jednostek została poszerzona o jednostki 1.8, 2.0, 2.6 V6 i 2.8 V6 o mocy od 115 do 174 KM. Od 1995 roku w ofercie był także 90-konny 1.9 TDI.
Bezapelacyjnie największym atutem tego auta są tanie naprawy. Większość części Cabriolet dzieli ze wspomnianym modelem 80. Ceny samochodów wahają się między 8 a 20 tys. zł. Te najtańsze to zazwyczaj auta mocno zużyte, wymagające dużych nakładów. Dlatego lepiej rozejrzeć się za samochodem młodszym, z pewnego źródła.