1/15
To pięciodrzwiowy hatchback w obu generacjach dzielący płytę...

Seat Leon I (1999-2005)

To pięciodrzwiowy hatchback w obu generacjach dzielący płytę podłogową z Audi A3, Skodą Octavią i Volkswagenem Golfem. Na rynku wtórnym szczególnie popularna jest pierwsza generacja Seata Leona, produkowana w latach 1999-2005. Samochód występuje przede wszystkim z benzynowymi silnikami 1.4 (75 KM), 1.6 (100-105 KM), wolnossącym 1.8 (125 KM), 1.8 Turbo (180-225 KM) oraz 2.8 VR6 (204 KM). Turbodiesle to wolnossące 1.9 SDI (68 KM) i niezmordowane 1.9 TDI z pompą wtryskową (75-110 KM) lub w wersji z pompowtryskiwaczami (101, 130 i 150 KM). Ceny pierwszej generacji Seata Leona zaczynają się już od ok. 6-8 tys. zł ze wersje benzynowe i kończą na 20 tys. zł za najmocniejsze wersje z bogatym wyposażeniem i w dobrej kondycji.

2/15
Za samochody drugiej generacji trzeba zapłacić minimum 16...

Seat Leon II (2005-2012)

Za samochody drugiej generacji trzeba zapłacić minimum 16 tys. zł. Najmłodsze auta z mocnymi silnikami są przeszło dwukrotnie droższe. Podstawowe jednostki napędowe to tutaj także benzynowe 1.4 (85 KM) i 1.6 (102 KM), oraz silnik Diesla 1.9 TDI (90-105 KM). Mocniejsze odmiany to benzynowy 2.0 FSI (150 KM) i 2.0 TDI PD o mocy 136, 140 lub 170 KM. Wysokoprężny motor 2.0 TDI PD uchodzi za bardziej awaryjny, kierowcy narzekają głównie na kłopoty z głowicami i układem wtryskowym (pompowtryskiwacze). Dlatego lepiej wybierać samochody z silnikami 2.0 TDI o mocy 140 lub 170 KM z wtryskiem common rail. Seat Leon w wersjach benzynowych spala nieco za dużo oleju. Poza tym to dobre, odporne samochody, świetnie zabezpieczone przed korozją. W obu generacjach niezaprzeczalnym atutem tego samochodu jest nietuzinkowa stylistyka.

3/15
Klasyka gatunku. Chociaż stylistycznie jest po prostu...

Volkswagen Golf IV (1997-2003)

Klasyka gatunku. Chociaż stylistycznie jest po prostu poprawny, od lat utrzymuje się w czołówce segmentu C. Kierowcy doceniają przed wszystkim jakość wykonania tego samochodu. Pod względem mechanicznym Golfy są bardzo trwałe, a mimo upływu lat materiały wykończeniowe zużywają się bardzo powoli - drobną wpadką jakościową okazało się łuszczące tworzywo na klamkach i uchwytach drzwiowych.

Ceny Golfa IV startują z pułapu 4-5 tys. zł. Na zadbany egzemplarz z ostatnich produkcji trzeba przeznaczyć ok. 15 tys. zł. Najpopularniejsze na rynku wtórnym silniki to benzynowe 1.6 o mocy 101-105 KM oraz 1.8 w wersji wolnossącej (125 KM) i 1.8 Turbo (150 KM). Jest także turbodiesel 1.9 TDI w wariantach od 90 do 150 KM oraz wolnossący 1.9 SDI oferujący 68 KM. Diesle to jednostki sprawdzone, bardzo trwałe - odporność na przebiegi wykazują szczególnie starsze motory z pompą wtryskową. Silniki benzynowe cechuje prosta budowa i tanie części zamienne. Zdarzają się w nich jednak dość częste awarie osprzętu i czujników. Nawet jednostki z mniejszym przebiegiem lubią spalać olej.

4/15
Volkswagen Golf V produkowany był w latach 2003-2008. Do...

Volkswagen Golf V (2003-2009)

Volkswagen Golf V produkowany był w latach 2003-2008. Do gamy silników weszły jednostki benzynowe FSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa i TSI - dodatkowo turbodoładowane. Najpopularniejsze to 1.6 FSI (115 KM), 2.0 FSI (150 KM) oraz 1.4 TSI występujący w kilku wersjach oferujących od 122 do 170 KM mocy. Poza silnikiem 1.9 TDI (90-105 KM) Golf V otrzymywał także 2.0 TDI PD w odmianach 136-, 140- i 170-konnych. Za znacznie mniej awaryjne uchodzą 1.9 TDI, ale 2.0 TDI oferują większą przyjemność jazdy. Na zakup jeżdżącego Golfa V trzeba przeznaczyć przynajmniej 10-12 tys. zł. Zadbane, dobrze wyposażone auta z udokumentowanym przebiegiem i bezwypadkową historią są o kilka tysięcy złotych droższe.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Spontaniczne wakacje Szczęsnego. Właśnie tam wziął ślub

Spontaniczne wakacje Szczęsnego. Właśnie tam wziął ślub

Na ten mecz Iga Świątek czekała od miesięcy. To nie jedyny taki przypadek

Na ten mecz Iga Świątek czekała od miesięcy. To nie jedyny taki przypadek

Najlepsze oprawy z finałów Pucharu Polski. Przoduje Legia

Najlepsze oprawy z finałów Pucharu Polski. Przoduje Legia

Zobacz również

Na ten mecz Iga Świątek czekała od miesięcy. To nie jedyny taki przypadek

Na ten mecz Iga Świątek czekała od miesięcy. To nie jedyny taki przypadek

Turyści ruszyli na szlaki w Tatry. Tłoczno robi się przed kasami biletowymi

Turyści ruszyli na szlaki w Tatry. Tłoczno robi się przed kasami biletowymi