1 z 16
Przewijaj galerię w dół
To pięciodrzwiowy hatchback w obu generacjach dzielący płytę...

Seat Leon I (1999-2005)

To pięciodrzwiowy hatchback w obu generacjach dzielący płytę podłogową z Audi A3, Skodą Octavią i Volkswagenem Golfem. Na rynku wtórnym szczególnie popularna jest pierwsza generacja Seata Leona, produkowana w latach 1999-2005. Samochód występuje przede wszystkim z benzynowymi silnikami 1.4 (75 KM), 1.6 (100-105 KM), wolnossącym 1.8 (125 KM), 1.8 Turbo (180-225 KM) oraz 2.8 VR6 (204 KM). Turbodiesle to wolnossące 1.9 SDI (68 KM) i niezmordowane 1.9 TDI z pompą wtryskową (75-110 KM) lub w wersji z pompowtryskiwaczami (101, 130 i 150 KM). Ceny pierwszej generacji Seata Leona zaczynają się już od ok. 6-8 tys. zł ze wersje benzynowe i kończą na 20 tys. zł za najmocniejsze wersje z bogatym wyposażeniem i w dobrej kondycji.

2 z 16
Za samochody drugiej generacji trzeba zapłacić minimum 16...

Seat Leon II (2005-2012)

Za samochody drugiej generacji trzeba zapłacić minimum 16 tys. zł. Najmłodsze auta z mocnymi silnikami są przeszło dwukrotnie droższe. Podstawowe jednostki napędowe to tutaj także benzynowe 1.4 (85 KM) i 1.6 (102 KM), oraz silnik Diesla 1.9 TDI (90-105 KM). Mocniejsze odmiany to benzynowy 2.0 FSI (150 KM) i 2.0 TDI PD o mocy 136, 140 lub 170 KM. Wysokoprężny motor 2.0 TDI PD uchodzi za bardziej awaryjny, kierowcy narzekają głównie na kłopoty z głowicami i układem wtryskowym (pompowtryskiwacze). Dlatego lepiej wybierać samochody z silnikami 2.0 TDI o mocy 140 lub 170 KM z wtryskiem common rail. Seat Leon w wersjach benzynowych spala nieco za dużo oleju. Poza tym to dobre, odporne samochody, świetnie zabezpieczone przed korozją. W obu generacjach niezaprzeczalnym atutem tego samochodu jest nietuzinkowa stylistyka.

3 z 16
Klasyka gatunku. Chociaż stylistycznie jest po prostu...

Volkswagen Golf IV (1997-2003)

Klasyka gatunku. Chociaż stylistycznie jest po prostu poprawny, od lat utrzymuje się w czołówce segmentu C. Kierowcy doceniają przed wszystkim jakość wykonania tego samochodu. Pod względem mechanicznym Golfy są bardzo trwałe, a mimo upływu lat materiały wykończeniowe zużywają się bardzo powoli - drobną wpadką jakościową okazało się łuszczące tworzywo na klamkach i uchwytach drzwiowych.

Ceny Golfa IV startują z pułapu 4-5 tys. zł. Na zadbany egzemplarz z ostatnich produkcji trzeba przeznaczyć ok. 15 tys. zł. Najpopularniejsze na rynku wtórnym silniki to benzynowe 1.6 o mocy 101-105 KM oraz 1.8 w wersji wolnossącej (125 KM) i 1.8 Turbo (150 KM). Jest także turbodiesel 1.9 TDI w wariantach od 90 do 150 KM oraz wolnossący 1.9 SDI oferujący 68 KM. Diesle to jednostki sprawdzone, bardzo trwałe - odporność na przebiegi wykazują szczególnie starsze motory z pompą wtryskową. Silniki benzynowe cechuje prosta budowa i tanie części zamienne. Zdarzają się w nich jednak dość częste awarie osprzętu i czujników. Nawet jednostki z mniejszym przebiegiem lubią spalać olej.

4 z 16
Volkswagen Golf V produkowany był w latach 2003-2008. Do...

Volkswagen Golf V (2003-2009)

Volkswagen Golf V produkowany był w latach 2003-2008. Do gamy silników weszły jednostki benzynowe FSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa i TSI - dodatkowo turbodoładowane. Najpopularniejsze to 1.6 FSI (115 KM), 2.0 FSI (150 KM) oraz 1.4 TSI występujący w kilku wersjach oferujących od 122 do 170 KM mocy. Poza silnikiem 1.9 TDI (90-105 KM) Golf V otrzymywał także 2.0 TDI PD w odmianach 136-, 140- i 170-konnych. Za znacznie mniej awaryjne uchodzą 1.9 TDI, ale 2.0 TDI oferują większą przyjemność jazdy. Na zakup jeżdżącego Golfa V trzeba przeznaczyć przynajmniej 10-12 tys. zł. Zadbane, dobrze wyposażone auta z udokumentowanym przebiegiem i bezwypadkową historią są o kilka tysięcy złotych droższe.

Pozostało jeszcze 11 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Wielka zadyma po decyzji arbitra. Nie tylko Rüdiger ukarany czerwoną kartką [ZDJĘCIA]

Wielka zadyma po decyzji arbitra. Nie tylko Rüdiger ukarany czerwoną kartką [ZDJĘCIA]

Barcelona po raz trzeci ograła Real! Tym razem w finale Pucharu Króla

Barcelona po raz trzeci ograła Real! Tym razem w finale Pucharu Króla

Eksplozja jak trzęsienie ziemi! Zabici i setki rannych WIDEO

AKTUALIZACJA
Eksplozja jak trzęsienie ziemi! Zabici i setki rannych WIDEO

Zobacz również

Niezwykły Byk zodiakalny. Łyżwy, kij i parkany zamieniła na wybieg modelek [GALERIA]

Niezwykły Byk zodiakalny. Łyżwy, kij i parkany zamieniła na wybieg modelek [GALERIA]

Eksplozja jak trzęsienie ziemi! Zabici i setki rannych WIDEO

AKTUALIZACJA
Eksplozja jak trzęsienie ziemi! Zabici i setki rannych WIDEO