
Toyota Corolla IX (2001-2007)
To samochód do bólu przypominający Golfa. Konserwatywna stylistyka idzie tu w parze z niezawodnością. Toyota Corolla IX to auto produkowane w latach 2001-2007. W 2004 r. przeszła lifting. Jest dostępna w wersjach hatchback (trzy- i pięciodrzwiowej), sedan i kombi. Silniki benzynowe to 1.4, 1.6 i 1.8 z układem zmiennych faz rozrządu VVT-i. Oferują moc od 97 do 192 KM.
Turbodiesle D-4D to przede wszystkim jednostka dwulitrowa (90, 110 i 116 KM) oraz mniejsza, 1.4 o mocy 90 KM. Są one mało kłopotliwe. W jednostkach benzynowych zdarzają się drobne usterki osprzętu – głównie sondy lambda. Na forach internetowych kierowcy narzekają też na kłopoty z domykaniem tylnej klapy i spory apetyt na olej, szczególnie w wersji 1.8. Corolla trzyma cenę. Najtańsze egzemplarze kosztują 7-8 tys. zł, a auta z końca produkcji - ponad 20 tys. zł.

Toyota Auris (2006-2012)
Rynkowym następcą Corolli IX jest Toyota Auris. Zmianę nazwy koncern postanowił połączyć z metamorfozą auta, które zostało nakreślone nieco odważniejszymi liniami, by zainteresować nim także młodszą klientelę. Pod maskę trafiły silniki benzynowe 1.33 (99-101 KM), 1.4 (97 KM), 1.6 (124-132 KM), 1.8 (136-147 KM) oraz diesle 1.4 (90 KM), 2.0 (126 KM) i 2.2 (177 KM). Najmniej atrakcyjne Aurisy (z powodu rocznika, przebiegu czy wypadkowej historii) są wyceniane na 13-15 tys. zł. Na drugim krańcu oferty znajdują się egzemplarze za 35-40 tys. zł.
Toyota Corolla X pojawiła się na rynku w 2006 r. Występuje tylko w wersji sedan. Dostępne silniki to benzynowe 1.33, 1.4 i 1.6 (97-132 KM) oraz diesle 1.4 D-4D i 2.0 D-4D o mocy 90 i 126 KM. Na niecałe 20 tys. zł są wyceniane nieliczne auta. By cieszyć się swobodą wyboru, na zakup trzeba przeznaczyć przynajmniej 25 tys. zł.

Honda Civic VII (2000-2006)
Mając 15-25 tys. zł można rozejrzeć się za zadbaną Hondą Civic VII generacji – produkowaną w latach 2000-2005. Auto występuje w wersji sedan oraz jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Kierowcy narzekają na smutne wnętrze i nadwozie, podatne na korozję.
Ale pod względem technicznym samochód jest bardzo dobry. Na szczególną pochwałę zasługują benzynowe 1.4 (90 KM) i 1.6 (110 KM) - potrafią spalić niewiele, a wkręcone na wysokie obroty zapewniają niezła dynamikę. Topowe wersje otrzymywały jednostkę 2.0 o mocy 160 lub 200 KM. Jedyny diesel w ofercie to turbodoładowana jednostka 1.7 CTDi (wtrysk common rail) o mocy 100 KM skonstruowana przez Isuzu. Korzystał z niej m.in. Opel, więc części zamiennych nie brakuje. Mankamenty to wyraźna turbodziura, przeciętna kultura pracy i awaryjność odstająca od poziomu reprezentowanego przez najlepsze diesle na rynku.

Honda Civic VIII (2006-2011)
Na kolejną, ósmą generację Hondy Civic trzeba przygotować przynajmniej 16-17 tys. zł. Szczególnie godne polecenia są szczególnie egzemplarze ze świetnym, benzynowym silnikiem 1.8 V-TEC o mocy 140 KM - zapewnia bardzo dobre osiągi, a delikatnie traktowany staje się oszczędny oraz 2,2-litrowym dieslem produkcji Hondy - kosztownym w naprawach, ale zaskakująco trwałym i oszczędnym.
Poza futurystycznie stylizowanym hatchbackiem, znanym też jako UFO, Honda oferowała sedana, który zamiast belki skrętnej ma z tyłu wielowahaczowe zawieszenie, które jeszcze skuteczniej wybiera nierówności. Civic VIII jest ceniony na rynku wtórnym. Najbardziej atrakcyjne egzemplarze kosztują 25-30 tys. zł. A nawet więcej!