To z jednej strony ukłon w stronę ekologii, a z drugiej konieczność wymagana coraz ostrzejszymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska.
W środku uwagę zwracają analogowy obrotomierz i cyfrowy wyświetlacz, pokazujący m.in. prędkość z jaką porusza się auto. Bagażnik ma pojemność 405 l, o 75 l więcej niż w poprzedniku. Po złożeniu tylnych siedzeń objętość bagażnika wzrasta do 1162 l.
Auto zostało wyposażone w liczne rozwiązania zarezerwowane do niedawna dla pojazdów droższych. Ma np. kartę umożliwiającą otwarcie i uruchomienie samochodu, a także zamykanie drzwi na odległość. Dzięki funkcji zdalnej lokalizacji, stojące w tłumie innych aut Megane można odnaleźć po zmroku.
Wystarczy wcisnąć jeden z guzików na karcie, by zapaliły się światła. Automatyczny hamulec postojowy aktywuje się po wyłączeniu silnika, a zwalnia po uruchomieniu samochodu, i naciśnięciu na pedał gazu. Samochód może być też wyposażony w ogranicznik-regulator prędkości.
Miłośnicy muzyki mogą korzystać z systemu wykorzystującego specjalne oprogramowanie do cyfrowej obróbki dźwięku, zainstalowanego w radioodtwarzaczu samochodowym. Generuje on dźwięk trójwymiarowy przez osiem głośników. Seryjnie montowane na centralnej konsoli gniazdo pozwalające na podłączenie przenośnego odtwarzacza.
W nowym Megane zastosowano specjalny system chroniący kierowcę i pasażerów w razie wypadku. Uwzględnia on w swym działaniu siłę zderzenia oraz budowę ciała podróżnych odpowiednio dostosowując działanie pasów bezpieczeństwa i poduszek powietrznych. W teście bezpieczeństwa Euro NCAP samochód otrzymał maksymalną notę 5 gwiazdek.
Do wyboru są trzy silniki wysokoprężne: 1,5 l/85 KM, 1,5 l/105 KM i 1,9 l/130 KM oraz trzy benzynowe 1,6 l/100 KM, 1,6 l/110 KM i 2,0 l/180 KM. 110-konna jednostka benzynowa jest przystosowana do zasilania biopaliwem z dodatkiem bioetanolu (alkohol pochodzenia roślinnego). Od wiosny przyszłego roku Megane będzie oferowane z turbodoładowa-nym silnikiem benzynowym 1,4 l/130 KM i turbodieslem 2,0 l/160 KM.
Nowe Megane produkowany jest w Palencii w Hiszpanii. Jego poprzednik sprzedał się na całym świecie w ilości blisko 3 mln sztuk. Producent zapewnia, że nowa generacja jest mniej awaryjna. Pozostaje wierzyć w te zapewnienia. Właściciele Megane II narzekają m.in. na kłopoty z zawieszeniem i silnikami diesla.