Na wyjątkowe warunki jazdy składa się podwyższona sylwetka nadwozia, panoramiczny, przeszklony dach o powierzchni 1,68 m2 oraz możliwość aranżacji wnętrza na kilka sposobów. Opcjonalnie - dzięki składanym dwóm fotelom w trzecim rzędzie - auto przygotowane jest do przewozu 7 osób.
Dostęp do bagażnika możliwy jest po otwarciu klapy oraz przez otwieraną szybę tylną. Załadunek zakupów ułatwiają rozsuwana półka bagażnika, a także niski próg. Pojemność bagażnika mierzona do wysokości półki wynosi 674 l, a po zdemontowaniu siedzeń drugiego rzędu rośnie do 2 149 l. Tyle fotele mają identyczne wymiary i są składane co oznacza, że dowolnie można konfigurować kabinę. Po złożeniu fotela obok kierowcy do pozycji stoliczka, można przewieźć dłuższe przedmioty (nawet do 3,1 m).
Nadwozie Peugeota 308 SW ma 4,5 m długości, o 7 cm więcej niż poprzedni model 307 SW. Większy o 10 cm rozstaw osi niż w hatchbacku umożliwił wykorzystanie przestrzeni przy zachowaniu stylistycznych proporcji. Jasne wnętrze docenimy podczas pochmurnej pogody. Gdy słońce zacznie przeszkadzać, jego dostęp można ograniczyć przesuwaną elektrycznie roletą.
Konstrukcja nadwozia 308 SW charakteryzuje się podwyższoną sztywnością i odpornością na skręcanie, co ma bezpośredni wpływ na wykorzystanie układów jezdnych. Podobnie jak w hatchbacku, zawieszenie przednie jest typu pseudo McPherson, natomiast tylne ma belkę skrętną. Szeroki rozstaw kół i obniżony środek ciężkości przyczyniły się do lepszej stabilności auta, co docenimy podczas ostrzejszej jazdy w zakrętach. W porównaniu do hatchbacka, wersja SW ma amortyzatory o innej charakterystyce tłumienia z racji większego dopuszczalnego obciążenia auta.
Testowany model Peugeota napędzał turbodoładowany, wysokoprężny silnik 1.6 HDI o mocy 110 KM z filtrem cząstek stałych. To dopracowana, dobrze znana z innych modeli tej firmy jednostka napędowa. Diesel ma dwie niepodważalne zalety: zużywa średnio 4,9 l oleju napędowego na 100 km (o 2,4 l mniej niż taki sam benzynowy) i zapewnia dobrą dynamikę.
Do setki Peugeot 308 SW rozpędza się w 12,5 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 185 km/h. Silnik współpracuje z ręczną przekładnią 6-biegową, w której biegi wchodzą lekko. Ponieważ diesel jest elastyczny, na trasie po zapięciu "szóstki" podróż można kontynuować jak z przekładnią automatyczną.