
Przebudowa A4 i budowa S5 na Dolnym Śląsku. Są nowe decyzje! (DOKŁADNY PRZEBIEG)
Wiemy już znacznie więcej w sprawie przebudowy autostrady A4 i budowy drogi ekspresowej S5 na Dolnym Śląsku! Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdecydowała, że spośród dotychczasowych aż 9 kombinacji tzw. korytarzy tych tras, do dalszych prac skierowane zostaną tylko dwie kombinacje. Jedna z nich uzyskała najwięcej punktów w tzw. analizie wielokryterialnej i nieoficjalnie wiadomo, że ku temu rozwiązaniu skłaniają się drogowcy, druga kombinacja jest rekomendowana przez projektanta. Obie będą teraz przedmiotem szczegółowej analizy, tzw. studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ). Przetarg na STEŚ ma być rozpisany jeszcze w tym roku. Dopiero po wykonaniu tego etapu zapadnie ostateczna decyzja, która z propozycji trafi do ostatecznych prac projektowych. Może to potrwać dwa lata. Jak prowadzą kierowców dwie kombinacje, które pozostały w grze? Zobacz na szczegółowych mapach na kolejnych slajdach.
PRZEJDŹ DO KOLEJNYCH SLAJDÓW - NA SZCZEGÓŁOWYCH MAPACH ZOBACZ PRZEBIEG TRAS W PLANOWANYCH KOMBINACJACH - po galerii poruszaj się przy pomocy strzałek lub gestów.

Kombinacja II - A4 w starym korytarzu, bez wspólnego węzła z S5
Kombinacją, która uzyskała najwięcej punktów w tzw. analizie wielokryterialnej i ma zielone światło w GDDKiA jest ta, która zakłada pozostawienie A4 w dotychczasowym przebiegu, jednak z likwidacją wielu węzłów przy przebudowie i stworzeniem nowych węzłów oraz MOP-ów.
Początek przebudowywanego odcinka pod Wrocławiem to węzeł Wrocław Wschód. Kolejne węzły w kierunku zachodnim to przebudowany węzeł Bielany Wrocławskie oraz Wrocław Południe. Plan zakłada likwidację kolejnego węzła Pietrzykowice oraz utworzenie nowego węzła Strzeganowice, kilka kilometrów dalej na zachód. Kolejno mamy przebudowany węzeł Kąty Wrocławskie oraz nowe Miejsce Obsługi Podróżnych - Nowa Wieś Kącka.
ZOBACZ WIĘCEJ NA KOLEJNYCH SLAJDACH - DALSZY PRZEBIEG A4 i S5 ORAZ KOLEJNA KOMBINACJA SKIEROWANA DO DALSZYCH PRAC

Kombinacja II - A4 w starym korytarzu, bez wspólnego węzła z S5
Na odcinku od Kostomłotów do Legnicy mamy prawdziwy wysyp węzłów do likwidacji. Drogowcy planują zlikwidować węzły:
* Jarosław (Gościsław)
* Udanin
* Wądroże Wielkie
* Mikołajowice
* Legnickie Pole
Na tym odcinku pozostaną zatem węzły:
* Kostomłoty
* Budziszów
Powstanie także nowy MOP - Mikołajowice
ZOBACZ WIĘCEJ NA KOLEJNYCH SLAJDACH - DALSZY PRZEBIEG A4 i S5 ORAZ KOLEJNA KOMBINACJA SKIEROWANA DO DALSZYCH PRAC

Kombinacja II - A4 w starym korytarzu, bez wspólnego węzła z S5
W okolicach Legnicy większość węzłów pozostanie na swoim miejscu, choć oczywiście będzie przebudowana i przystosowana do nowej drogi - 2 x 3 pasy w każdym kierunku.
Zlikwidowane zostaną 3 węzły:
* Legnickie Pole
* Lubiatów
* Jadwisin
W miejscu węzła Jadwisin powstanie MOP