Polscy konsumenci, którzy korzystają z Internetu, coraz częściej do jego przeglądania używają już tylko i wyłącznie telefonów. Wystarczy nadmienić, że aż 51 procent polskich użytkowników Facebooka loguje się na niego za pośrednictwem smartfonów, natomiast strony internetowe są przeglądane na komórce przez co 6 osobę.
Samsung najpopularniejszą marką smartfonów wśród Polaków
Pod względem zasięgu wyświetleń w Internecie całą konkurencję daleko w tyle pozostawił Samsung, a konkretnie jego najnowszy model tj. Samsung Galaxy S21, który z ponad 55,5 tysiącami wzmianek i aż 87 milionami zasięgu wyświetleń zdeklasował konkurencję.
Drugie miejsce przypadło firmie Apple i ich flagowemu produktowi, a więc iPhone 13, który osiągnął 21 tysięcy wzmianek, ale tylko 16 milionów wyświetleń. Skąd taki niski wynik Apple? Może to wynikać również i z charakteru prowadzenia kampanii firmy, która w przeciwieństwie do Samsunga ogranicza swoją obecność w reklamie.
Ostatnie miejsce na podium zajął inny produkt Samsunga, a mianowicie Samsung Galaxy Z Flip3 - wynika z rankingu SentiOne, gdańskiego startupu, który zajmuje się monitoringiem Internetu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
Najgorzej w rankingu wypadły produkty marki Lenovo, które polscy klienci nadal kojarzą głównie z komputerami przenośnymi lub tabletami, a rzadziej ze smartfonami.
Marka Oppo cieszy się w Polsce sympatią
Najwięcej pozytywnych emocji wśród polskich internautów budzą modele Sony Xperia 1 III, Honor X30 Max i X30i oraz Lenovo Z5s - ich Brand Health Index według SentiOne, czyli stosunek liczby komentarzy o pozytywnym wydźwięku do tych negatywnych, wyniósł 1. Dane te dotyczą jednak znacznie mniejszej ilości wzmianek niż u topowych producentów, jak Samsung, Xiaomi czy Apple, gdzie wskaźnik ten wahał się pomiędzy 0,8 a 0,9.
Dużą sympatią i zainteresowaniem internautów cieszy się za to firma Oppo, której ostatnie modele tj. Reno5 FG, Reno6 5G oraz Reno6 Pro 5G cieszyły się sporą popularnością i osiągnęły Brand Health Index na poziomie 0,9. To z całą pewnością zasługa konkurencyjnej ceny produktów, które przy solidnej jakości z pewnością są dobrą alternatywą dla polskiego klienta.
Czy jakiś produkt szczególnie zwrócił uwagę polskiego klienta?
- Z ciekawostek, jakie zaobserwowaliśmy w naszej analizie, warto zwrócić uwagę na wzrost zainteresowania ubiegłoroczną Nokią 8.3 w okolicy premiery nowego filmu o Jamesie Bondzie „Nie czas umierać”. Model ten miał pojawić się w filmie, ale, ze względu na opóźnienie jego wejścia do kin o ponad rok, wymieniono go na nowszy - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne - Z kolei w rozmowach internautów o LG G8x ThinQ, ostatnim wyprodukowanym przez firmę, która ogłosiła zamknięcie linii produkcyjnej smartfonów, wyróżniają się smutek i żal fanów marki, którzy nie wyobrażają sobie przejścia do konkurencji.
Analizę wypowiedzi internautów przeprowadzono za okres od stycznia do października 2021 roku. SentiOne, wykorzystując autorską technologię, zbiera dane z ponad 5 milionów źródeł, takich jak social media oraz blogi, strony www, portale informacyjne, czy strony z recenzjami.
Ranking popularności smartfonów wśród polskich klientów:
