- Z Lublina do Warszawy pociągi będą jeździły objazdem po linii nr 30 Łuków - Lublin Północny. Czas przejazdu będzie dłuższy o około 40 minut od aktualnego. Szczegóły zależą od rodzaju pociągu - tłumaczy Łukasz Kwasiborski z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Ruch pasażerski będzie utrzymany na jednym torze między Pilawą a Garwolinem. Dalej kursować będą też pociągi towarowe zaopatrujące Zakłady Azotowe „Puławy”.
Z powodu remontu pasażerowie nie skorzystają z wyremontowanego Dworca PKP w Puławach. Choć budynek zostanie otwarty już za kilka miesięcy, to pociągi, które do tej pory się tam zatrzymywały, będą już jeździły nową trasą.
Z nieczynnych przystanków na stacje wyznaczone na trasie objazdu Lublin - Lubartów - Parczew - Łuków pasażerów zabiorą autobusy. - Przewidujemy wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej, której harmonogram i przystanki zostaną opracowane tak, aby zapewnić okolicznym mieszkańcom jak najlepsze połączenia w zastępstwie pociągów. Czas podróży powinien być zbliżony do tego oferowanego obecnie przez pociągi - zapewnia Kwasiborski.
PKP jednak nie podały jeszcze dokładnych szczegółów dotyczących rozkładu jazdy autobusów lub miejsc, w których będą się zatrzymywały.
Do 2019 roku zostanie wyremontowanych 170 km linii kolejowej. Inwestycja na umożliwić pasażerom i towarom pokonanie trasy przez Nałęczów, Puławy, Dęblin i Pilawę z prędkością 160 km/h w około 90 minut.