Rząd podał szczegóły dotyczące szczepień Polaków przeciwko koronawirusowi. Do 15 grudnia pełna lista punktów szczepiennych

Leszek Rudziński
Leszek Rudziński
Rząd podał szczegóły dotyczące szczepień Polaków przeciwko koronawirusowi. Do 15 grudnia pełna lista punktów szczepiennych
Rząd podał szczegóły dotyczące szczepień Polaków przeciwko koronawirusowi. Do 15 grudnia pełna lista punktów szczepiennych fot. adam jankowski / polska press
- Od dziś mogą zgłaszać się podmioty lecznicze, które chcą brać udział w narodowym programie szczepień. - Naszym celem jest stworzenie punktów, w których można się szczepić w każdej gminie – mówił szef KPRM Michał Dworczyk. Z kolei prof. Andrzej Horban, główny doradca premiera ds. walki z epidemią SARS-CoV-2 przekazał, że szczepionka będzie prawdopodobnie dostępna na samym początku stycznia.

Szef Kancelarii Premiera Michał Dworczyk rozpoczął swoje wystąpienie od apelu do polityków opozycji, aby ci nie rozpowszechniali nieprawdziwych informacji na temat dostępności respiratorów w szpitalach. - Apeluję do wszystkich polityków o odpowiedzialność i o niewykorzystywanie epidemii do tego, żeby realizować partykularne cele polityczne. Dzisiaj w Polsce mamy ok. 18 tys. wolnych łóżek covidowych i ok. 1300 wolnych respiratorów – mówił.

Pełna lista punktów szczepiennych do 15 grudnia

Wracając do tematu konferencji, Dworczyk przekazał, że od dziś – za pośrednictwem strony internetowej ezdrowie.gov.pl - mogą zgłaszać się podmioty lecznicze, które chcą brać udział w Narodowym Programie Szczepień. - Zgłoszenia można składać do 11 grudnia (...) Naszym celem jest stworzenie punktów, w których można się szczepić w każdej gminie – mówił szef KPRM. - Po 11 grudnia, w zależności od tego ile podmiotu zgłosi deklarację uczestnictwa w programie, podejmiemy decyzję, ile szpitali rezerwowych zostanie wykorzystane w aglomeracjach jako masowe punkty szczepień – dodał.

Wyjaśnił, że do 15 grudnia pojawią się informacje o wszystkich zgłoszonych punktach, w których będzie można się zaszczepić przeciwko koronawirusowi.

Dworczyk podkreślił, że rząd che, żeby program szczepień nie zakłócił normalnego działania podstawowej opieki zdrowotnej. - Chcemy, żeby w każdej gminie funkcjonował co najmniej jeden mobilny punkt szczepienny. Po to, żeby osoby, które same nie mogą dotrzeć na szczepienie, mogły liczyć na to, że lekarz, że zespół szczepienny przyjedzie i wykona szczepionkę na miejscu. Tu chodzi o osoby niepełnosprawne, o osoby, które z różnych przyczyn nie mogą dotrzeć do stacjonarnego punktu szczepień – wyjaśniał.

Kto może szczepić i jakie warunki trzeba spełnić?

Dworczyk wyjaśnił, że do wykonywania szczepień zgłosić może się „każdy podmiot, który pełni działalność leczniczą, przychodnie, lekarze, którzy samodzielnie prowadzą praktykę, szpitale, dołączymy też wybrane szpitale rezerwowe”.

- Podmiot, który będzie realizował szczepienia musi zadeklarować, że punkt będzie dostępny dla pacjentów przynajmniej 5 dni w tygodniu, będzie dysponował przynajmniej jednym zespołem wyjazdowym, musi zadeklarować, że będzie miał potencjał do wykonania 180 szczepień tygodniowo przez jeden zespół szczepienny – wyjaśniał Dworczyk.

Dodał, że w takich punktach, musi być „skuteczna separacja osób szczepionych od innych pacjentów, jeżeli chodzi o warunki lokalowe”.

Niedzielski: Najważniejsze jest bezpieczeństwo

Obecny na konferencji minister zdrowia Adam Niedzielski podkreślił, że resort chce, żeby podmioty szpitalne, POZ i podmioty prywatne zgłaszały swoje zespoły. - Nie ma żadnego wymogu kontraktu z NFZ. Mamy tu pełną dowolność, wystarczy, żeby zespół spełniał podstawowe kryteria – mówił.

Minister zdrowia podkreślił, że najważniejsze będzie zapewnienie bezpieczeństwa bezpieczeństwo - szczepień i warunków, w jakich wykonuje się szczepienie. - Dlatego nałożyliśmy też pewne wymogi związane z infrastrukturą. Będziemy mocno zwracali uwagę, żeby bezpieczeństwo pacjenta było zapewnione - mówił.

Prof. Horban: Szczepionka będzie dostępna na początku stycznia

W konferencji prasowej wziął udział również prof. Andrzej Horban. Główny doradca premiera ds. walki z epidemią SARS-CoV-2 przekazał, że szczepionka przeciwko koronawirusowi będzie prawdopodobnie dostępna na samym początku stycznia.
Dodał, że efekt szczepień będzie widoczny mniej więcej po 6 tygodniach.

Prof. Horban zapewnił, że szczepionki będą bezpieczne. - Objawy uboczne jakie znamy: objawy miejscowe, jak w przypadku szczepień przy grypie. Czasem zdarzają się przypadki omdleń na widok strzykawki, zazwyczaj mężczyzn – mówił.

Jak dodał, szczepionka będzie działała wtedy, kiedy będzie zaszczepiona większa część społeczeństwa. - Na początek chcemy zaszczepić osoby, które są najbardziej narażone na śmierć (…) Szczepienie ludzi młodych będzie robione w drugiej kolejności – mówił Horban, dodają, że „nie wyeliminujemy całkowicie wirusa ze środowiska, ale możemy znacznie zmniejszyć jego transmisję”.

Warto wiedzieć:

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 28

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
MIchałek

Kto wyplaci odszkodowania jezeli wadliwa okaze się szcepionka >? nikt bo przyjelismy ja dobrowolnie. Odpowiedz z MSW

G
Gość
4 grudnia, 21:00, Gość:

Nie wiem dlaczego ale słowo "rząd" kojarzy mi się no nie wiem z czym, z "nierządem"?

5 grudnia, 8:54, Mariola:

Nic dodać, nic ująć.

5 grudnia, 13:37, Gość:

Słowo to już dawno straciło pozytywne znaczenie, obecnie kojarzy się bardziej z czymś negatywnym.

6 grudnia, 10:46, gość:

Daj spokój, jak słyszałem tę poczwarę profesora, że nie chcą nikogo dyskryminować w szczepieniach i nie widzi przeciwskazań aby zaszczepić wszystkich Polaków to prawie spadłem z krzesła. Co za.... przedmiot utworu BIG CYC "Ballada o ścierwojadach"

"Dobrowolność szczepień to bajka! Niedzielski: „Osoby zaszczepione będą mogły nie podlegać niektórym obostrzeniom”

Jeśli ktoś uwierzył w zapewnienia premiera Mateusza Morawieckiego, że szczepionka na Covid-19 będzie dobrowolna, to jest niezwykle naiwny. Oczywistym jest, że ta „dobrowolność” będzie wyglądała tak: nie zaszczepisz się, nie masz prawa normalnie żyć. Oczywistym jest też, że nawet osoby zaszczepione będą nadal podlegały rozmaitym obostrzeniom. Minister Niedzielski wprost powiedział, że maseczki zostaną z nami nawet po pandemii.

Podczas piątkowej (4.12.2020) konferencji prasowej minister zdrowia wyjaśnił, że zachętą do przyjęcia szczepionki będą zwolnienia z niektórych obostrzeń. – W tej chwili analizujemy różne warianty i jak pokażemy państwu tę strategię czy narodowy program szczepień covidowych, to tam elementem będą również takie zachęty, które będą powodowały, że osoby zaszczepione będą mogły nie podlegać obostrzeniom, ale obostrzeniom wybranym. Na tę chwilę nie ma jeszcze decyzji jakie to będą wskazania, także proszę o cierpliwość – powiedział Niedzielski.

Co ważne, tę wypowiedź ministra Adama Niedzielskiego można było usłyszeć tylko w relacji na żywo. Po zakończeniu konferencji prasowej nagranie zostało ucięte w momencie, gdy dziennikarze zaczęli zadawać pytania, a powyższa wypowiedź była odpowiedzią na jedno z nich!

Jaśniej już nie da się powiedzieć, że w ogóle nie będzie powrotu do normalnego życia. Pozostaje kwestią otwartą, jak bardzo nienormalne będzie życie tych, którzy zgodzą się oraz tych, którzy nie zgodzą się na przyjęcie eksperymentalnej szczepionki o nieznanych skutkach długofalowych. Może okazać się, że np. zaszczepieni będą mogli wejść do sklepu w maseczce, a niezaszczepieni będą mogli robić zakupy wyłącznie online. Albo zrobi się godziny dla niezaszczepionych, którzy będą wpuszczani do sklepów tylko przez dwie godziny dziennie. I nie będzie to trwało rok, dwa, czy trzy lata, ale na stałe.

Albo taki pomysł: zaszczepieni będą mogli korzystać z parków, zieleńców i plaż, a niezaszczepionym zostanie zakazany wstęp do wszystkich miejsc, gdzie wolno zdjąć maseczki. Zaszczepieni będą mogli jeść w restauracjach, a dla niezaszczepionych zostanie wyłącznie opcja zakupu dań „na wynos”. Możliwości jest wiele, a władza już pokazała, że w swoich decyzjach nie kieruje się ani sensem, ani logiką, tylko generowaniem emocjonalnego zapotrzebowania na szczepionkę.

Jedyną szansą na powrót do normalności jest odsunięcie od władzy tych, którzy wprowadzili „nową normalność” i chcą tę „normalność” utrzymywać do końca świata. Morawiecki i Niedzielski nigdy nie pozwolą nam normalnie żyć! Nawet jeśli zgodzimy się na przyjęcie eksperymentalnego specyfiku, za który producent nie bierze odpowiedzialności."

https://wprawo.pl/dobrowolnosc-szczepien-to-bajka-niedzielski-osoby-zaszczepione-beda-mogly-nie-podlegac-niektorym-obostrzeniom/

g
gość
4 grudnia, 21:00, Gość:

Nie wiem dlaczego ale słowo "rząd" kojarzy mi się no nie wiem z czym, z "nierządem"?

5 grudnia, 8:54, Mariola:

Nic dodać, nic ująć.

5 grudnia, 13:37, Gość:

Słowo to już dawno straciło pozytywne znaczenie, obecnie kojarzy się bardziej z czymś negatywnym.

Daj spokój, jak słyszałem tę poczwarę profesora, że nie chcą nikogo dyskryminować w szczepieniach i nie widzi przeciwskazań aby zaszczepić wszystkich Polaków to prawie spadłem z krzesła. Co za.... przedmiot utworu BIG CYC "Ballada o ścierwojadach"

G
Gość

Do mnie najbardziej przemawiają słowa posła Brauna- "rząd pod sąd..."

G
Gość
4 grudnia, 21:00, Gość:

Nie wiem dlaczego ale słowo "rząd" kojarzy mi się no nie wiem z czym, z "nierządem"?

5 grudnia, 8:54, Mariola:

Nic dodać, nic ująć.

Słowo to już dawno straciło pozytywne znaczenie, obecnie kojarzy się bardziej z czymś negatywnym.

M
Mariola
4 grudnia, 17:44, Prywatne LABMed:

Jak tylko "szczepionka" wpadnie w NASZE ręce od razu podamy państwu jej skład i ewentualne zagrożenia jej przyjęcia!

Będziemy czekać.

M
Mariola
4 grudnia, 21:00, Gość:

Nie wiem dlaczego ale słowo "rząd" kojarzy mi się no nie wiem z czym, z "nierządem"?

Nic dodać, nic ująć.

G
Gość
4 grudnia, 17:00, Historyk:

Poczytajcie sobie w necie jak znane koncerny farmaceutyczne testowały swoje medykamenty, w tym szczepionki na więźniach obozów koncentracyjnych. Bardzo znane koncerny, dr Mengele to przy tym pikuś. Teraz będą to robiły całkiem oficjalnie i bez żadnej odpowiedzialności...

4 grudnia, 18:20, Gość:

Odpowiedzialność producenta za ewentualne powikłania prawdopodobnie została już zdjęta, co do koncernów i ich wpływu na nasze życie polecam pozycję "Nazistowskie korzenie brukselskiej UE" Augusta Kowalczyka (więzień obozowy nr 6804).

Jak nie zrozumiemy i rozliczymy przeszłości nie możemy spokojnie patrzeć w przyszłość.

4 grudnia, 19:22, Agnieszka:

Dziękuję, chętnie się zapoznam, nie słyszałam o tej pozycji. Dzisiaj poczytałam o Sorosie, wielu nie zna jego prawdziwego oblicza...

"...Oficjalne dokumenty Kongresu USA i norymberskich trybunałów

zbrodni wojennych jednoznacznie pokazują, że II wojna światowa

była nie tylko przygotowana, lecz także logistycznie i technicznie

wsparta przez największy i najbardziej znany w owym czasie kartel

naftowo-farmaceutyczny, a mianowicie, niemiecki kartel IG Farben, w którego skład wchodziły Bayer, BASF, Hoechst i inne firmy

chemiczne. Podsumowanie aktu oskarżenia z Norymbergi dowodzi, ze bez IG Farben II wojna światowa nie miałaby miejsca.

Z tej książki można się także dowiedzieć, że I wojna światowa,

druga największa tragedia XX wieku, była właściwie pierwszą

próbą podbicia świata przez te korporacyjne interesy. Co więcej,

po tym, jak obie te militarne próby podporządkowania Europy

upadły, kartel naftowo-farmaceutyczny zainwestował w trzecią

próbę: ekonomiczne i polityczne podbicie Europy za pomocą „brukselskiej UE”..."

https://www.rodaknet.com/ksiazka_nazistowskie-korzenie-ue.pdf

G
Gość
4 grudnia, 17:00, Historyk:

Poczytajcie sobie w necie jak znane koncerny farmaceutyczne testowały swoje medykamenty, w tym szczepionki na więźniach obozów koncentracyjnych. Bardzo znane koncerny, dr Mengele to przy tym pikuś. Teraz będą to robiły całkiem oficjalnie i bez żadnej odpowiedzialności...

4 grudnia, 18:20, Gość:

Odpowiedzialność producenta za ewentualne powikłania prawdopodobnie została już zdjęta, co do koncernów i ich wpływu na nasze życie polecam pozycję "Nazistowskie korzenie brukselskiej UE" Augusta Kowalczyka (więzień obozowy nr 6804).

Jak nie zrozumiemy i rozliczymy przeszłości nie możemy spokojnie patrzeć w przyszłość.

4 grudnia, 19:22, Agnieszka:

Dziękuję, chętnie się zapoznam, nie słyszałam o tej pozycji. Dzisiaj poczytałam o Sorosie, wielu nie zna jego prawdziwego oblicza...

O tym jaki wpływ na polską politykę (od wielu już lat) ma pan Soros wspomina pan profesor Kieżun w wykładzie pt. "Polska jest KOLONIĄ od 1989 r.!"

G
Gość

Nie wiem dlaczego ale słowo "rząd" kojarzy mi się no nie wiem z czym, z "nierządem"?

A
Agnieszka
4 grudnia, 17:00, Historyk:

Poczytajcie sobie w necie jak znane koncerny farmaceutyczne testowały swoje medykamenty, w tym szczepionki na więźniach obozów koncentracyjnych. Bardzo znane koncerny, dr Mengele to przy tym pikuś. Teraz będą to robiły całkiem oficjalnie i bez żadnej odpowiedzialności...

4 grudnia, 18:20, Gość:

Odpowiedzialność producenta za ewentualne powikłania prawdopodobnie została już zdjęta, co do koncernów i ich wpływu na nasze życie polecam pozycję "Nazistowskie korzenie brukselskiej UE" Augusta Kowalczyka (więzień obozowy nr 6804).

Jak nie zrozumiemy i rozliczymy przeszłości nie możemy spokojnie patrzeć w przyszłość.

Dziękuję, chętnie się zapoznam, nie słyszałam o tej pozycji. Dzisiaj poczytałam o Sorosie, wielu nie zna jego prawdziwego oblicza...

G
Gość
4 grudnia, 13:48, SAR:

Do niedawna widziałem, że Kaczyński ma rozsądną ocenę sytuacji w Polsce i sensowne pomysły na jej uzdrawianie. Nigdy nie byłem apologetą PiS-u, ale konsekwentnie PiS popierałem. W tym roku to się skończyło całkowicie i nieodracalnie. W pełni podzielam pogląd p.Piotra, że PiS w roku 2020 porobił rzeczy, których zrobić nie było wolno i których nigdy i nikomu wybaczyć nie można. Także i ja mam mocno z tyłu, czy Morawiecki to jest kolejna (tym razem katastrofalna) pomyłka kadrowa Kaczyńskiego. Kaczyński dopuścił (pozwolił?), aby Morawiecki zrobił to, co robi. Dla mnie to jest "non possumus". Nigdy już PiS nie poprę. Jesli nie będzie innego wyjścia, skreślę WSZYSTKCH. Ale PiS już na mnie liczyć nie może i stracił moje poparcie nieodwracalnie.

Tak na marginesie pozwolę sobie na jeszcze jedną refleksję. Otóż rok 2020 pokazał, że w Polsce "zwykły wyborca" praktycznie nie ma wpływu na nic. Wystarczyło, aby wybrani ludzie całkowicie sprzeniewierzyli się obietnicom, dzięki którym ich wybraliśmy. Oni teraz robią, co chcą, robią rzeczy dla nas bardzo złe, a my jesteśmy praktycznie bezradni. Przez 30 lat kolejne "ekipy rządzące" gorliwie pracowały w Polsce na rozmontowanie wszelkich struktur społecznych, które umożliwiały tworzenie grup i organizacji mogących wywierać skuteczny wpływ na władzę (związki zawodowe, duże zakłady pracy, Kościół etc.). Dzisiaj jesteśmy niezorganizowani, skłóceni i podzieleni. W praktyce bezradni wobec zła i krzywdy które nas spotykają ze strony tej "władzy". Morawiecki z Niedzielskim mogą wymyślać co tylko chcą, a żadna struktura ani siła obywatelska nie jest w stanie się temu skutecznie przeciwstawić. To przykre.

A na koniec zapraszamy pod igłę. Szczepionką zrobioną na kolanie i która wg. polskiego prawa nie powinna być dopuszczona do obrotu...

"Prawo" ostatnim czasem nader często zmieniane jest pod osłoną nocy i różnych demonstracji, nasze orły z Wiejskiej rocznie produkują tyle ustaw, że tylko przeczytanie ich zajęłoby trzy lata...

Oczywiście lobbyści nie mają (może mają?) dostępu do naszych orłów.

G
Gość
4 grudnia, 17:44, Prywatne LABMed:

Jak tylko "szczepionka" wpadnie w NASZE ręce od razu podamy państwu jej skład i ewentualne zagrożenia jej przyjęcia!

Swego czasu prof. Maria Majewska także przekazała szczepionkę do badania, wyniki były co najmniej zastanawiające.

Wykłady pani profesor dostępne (jeszcze) w sieci.

G
Gość
4 grudnia, 17:00, Historyk:

Poczytajcie sobie w necie jak znane koncerny farmaceutyczne testowały swoje medykamenty, w tym szczepionki na więźniach obozów koncentracyjnych. Bardzo znane koncerny, dr Mengele to przy tym pikuś. Teraz będą to robiły całkiem oficjalnie i bez żadnej odpowiedzialności...

Odpowiedzialność producenta za ewentualne powikłania prawdopodobnie została już zdjęta, co do koncernów i ich wpływu na nasze życie polecam pozycję "Nazistowskie korzenie brukselskiej UE" Augusta Kowalczyka (więzień obozowy nr 6804).

Jak nie zrozumiemy i rozliczymy przeszłości nie możemy spokojnie patrzeć w przyszłość.

g
gość

$$$$$$$

Wróć na i.pl Portal i.pl