Stanisław Wojtera, prezes PPL: „Przewoźnicy i tour-operatorzy chcą korzystać z lotniska w Radomiu.” A co z Modlinem?

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
06.10.2021 warszawa ignacego prądzyńskiego 12/14targi nowe możliwościn/z piotr wróblewski stanisław wojterafot. krystian dobuszyński/polska press
06.10.2021 warszawa ignacego prądzyńskiego 12/14targi nowe możliwościn/z piotr wróblewski stanisław wojterafot. krystian dobuszyński/polska press brak
Za półtora roku lotnisko w Radomiu będzie gotowe. Ale czy znajdą się chętni, żeby stamtąd latać? - Gwarantuję, że się pojawią – mówi Stanisław Wojtera. Jak przyznaje, na lotniczej mapie Mazowsza będzie też miejsce dla Modlina. Tam, po wielu miesiącach impasu, udało się wybrać nowy zarząd.

Ruch lotniczy, po ogromnych spadkach związanych z pandemią, powoli wychodzi na prostą. Widać to na przykładzie lotniska Chopina, które w wakacje, miesiąc po miesiącu obsługiwało ponad milion pasażerów. - W analogicznym okresie w 2019 roku było to dwukrotnie więcej pasażerów. Gonimy „normalny świat” i chwila minie ze nim do niego dotrzemy – mówi nam Stanisław Wojtera, prezes Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”. - Jest większy udział czarterów i low-costów niż rejsów regularnych. Klasyczne linie rejsowe, jak LOT, wchodzą także w rynek czarterów i to z bardzo dobrym wynikiem. Myślę, że to sygnał, że strategia biznesowa zmieniła się – dodaje.

Zdaniem Wojtery, do 2027 roku lotnisko Chopina osiągnie swoją maksymalną przepustowość. „Nadwyżka” pasażerów zostanie rozdysponowana między dwa lotniska: Modlin i Radom.

- Czy pojawią się linie lotnicze, które będą chciały latać z Radomia? - pytamy.

- Gwarantuję, że się pojawią. Jesteśmy w tej chwili na etapie rozmów z przewoźnikami i z dużymi tour-operatorami. Jedni i drudzy będą chcieli korzystać z tego lotniska. Nastawiamy się przede wszystkim na ruch wakacyjnych, czarterowy, a także low-costowy. W ciągu najbliższych tygodni podpiszemy z naszymi partnerami umowy dotyczące lotniska Warszawa-Radom – mówi Wojtera.

Co dalej z lotniskiem Warszawa-Modlin?

Niedawno udziałowcy lotniska Warszawa-Modlin doszli do porozumienia. Wspólne stanowisko udało się wypracować po wielu miesiącach sporów. Zmieniono zarząd spółki, „uszczuplając go” oraz powołując na stanowisko Tomasza Szymczaka, wcześniej zarządzał m. in. lotniskiem w Łodzi i Grzegorza Hlebowicza z doświadczeniem w PPL i PAŻP.

- Mamy nowy zarząd, który składa się z ludzi z branży, fachowcy, mającymi koncyliacyjne nastawienie. Kluczem jest zmiana modelu biznesowego. Dziś Modlin generuje ruch, ale nie ma zysków – mówi Stanisław Wojtera, prezes PPL.

Prezes Wojtera nie wyklucza dofinansowania rozbudowy lotniska, jednak kluczem – jego zdaniem – jest zmiana modelu biznesowego oraz stworzenie, przez nowy zarząd, nowej strategii.

- Szef Ryanaira twierdzi, że jest przywiązany do lotniska w Modlinie i zamierza tylko stamtąd latać. Wydaje się, że dzięki tej linii lotniczej Modlin ma zapewniony ruch – dodaje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl