9 z 14
ZRÓŻNICOWANE MENU...
fot. Krzysztof Kapica

ZRÓŻNICOWANE MENU
McDonald's dopasowuje pozycje menu do położenia geograficznego i gustu klientów. To, co serwuje w Nowym Jorku, całkowicie różni się od tego, co oferuje swoim klientom franczyza w Singapurze. Nawet w tym samym kraju specjalne oferty i menu różnią się w zależności od lokalizacji.

Dostosowanie menu do lokalnego smaku pozwala McDonald's zaspokoić zróżnicowany rynek.

Wszechstronne menu to część strategii, która obejmuje oferowanie zarówno standardowych produktów, jak i dodatkowych pozycji, aby przyciągnąć uwagę lokalnych klientów. Dzięki temu McDonald's zapewnia spójne wrażenie na całym świecie, a jednocześnie przyciąga lokalnych mieszkańców. Dodatkowo oferując różne menu McDonald's publicznie deklaruje poparcie dla różnorodności kulturowej, aby wzmocnić swój wizerunek.

10 z 14
TOŻSAMOŚĆ MARKI...
fot. Michał Pawlik

TOŻSAMOŚĆ MARKI
Tożsamość marki Mcdonald’s jest jednym z kluczowych czynników globalnego sukcesu firmy. Ludzie na całym świecie ją znają i dobrze wiedzą, czego mogą oczekiwać - firma zbudowała uczucie zaufania i niezawodności. Mcdonald’s stworzył pewien obraz w umyśle swoich odbiorców, celowo dodaje elementy emocjonalne do swoich reklam, aby kojarzyć się z marką zorientowaną na rodzinę.

Od hasła "I am loving it" ("Kocham to"), przez wyrazistą maskotkę, po opakowania produktów - wszystko to podkreśla szczęście, smak i społeczność.

Bez względu na to, którą restaurację McDonald's w której części świata się wybierze, we wszystkich franczyzach znaleźć można takie same złote łuki, czerwone pudełka i podobną przyjazną atmosferę.

11 z 14
PERSONALIZACJA...
fot. Szymon Starnawski

PERSONALIZACJA
McDonald’s obsługuje zróżnicowany rynek. Aby dotrzeć do każdego segmentu, uruchamia kilka promocji sprzedaży mających na celu przyciągnięcie określonych osób.

Weźmy na przykład usługi Wi-Fi. McDonald’s oferuje bezpłatny bezprzewodowy dostęp do Internetu w swojej restauracji, aby zwabić uczniów i studentów a także osoby pracujące.

Dostosowanie oferty do potrzeb pozwala restauracjom Mcdonald's dotrzeć do różnych segmentów rynku i zatrzymać nabywców. Ponadto pomaga zdobywać nowe rynki i pielęgnować relacje.

Klasycznym przykładem jest też Happy Meal. Bracia McDonald's w 1979 roku wypuścili Happy Meal, aby wzmocnić wrażenie rodzinności i zaangażować dzieci. Ten produkt stał się jednym z najpopularniejszych i najbardziej charakterystycznych dla firmy.

12 z 14
TRANSPARENTNY MARKETING...
fot. Mariusz Kapała

TRANSPARENTNY MARKETING
Jako sieć fast foodów, Mcdonald’s często napotyka kontrowersje wywoływane przez społeczności ekologiczne, konkurencyjne firmy i niezadowolonych klientów. Gdy plotka się rozprzestrzenia, za każdnym razem negatywnie wpływa na jej sprzedaż. Aby utrzymać dobrą wolę, koncentruje się na przejrzystości i okresowo prowadzi kampanie uświadamiające, aby odbudować swój wizerunek i rozwiać obawy ludzi dotyczące produktów.

Przejrzysty marketing polega na celowym udostępnianiu informacji wewnętrznych firmy do wiadomości publicznej. Poprawia reputację, przedstawiając markę jako prawdziwą i godną zaufania.

Pozostało jeszcze 1 zdjęcie.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Tak wygląda polski elektryczny mikrodostawczak. Zadebiutował w Katowicach

Tak wygląda polski elektryczny mikrodostawczak. Zadebiutował w Katowicach

Iga Świątek w trudnym momencie kariery. Na horyzoncie znaczny spadek w rankingu

O TYM SIĘ MÓWI
Iga Świątek w trudnym momencie kariery. Na horyzoncie znaczny spadek w rankingu

Śląsk może dać Polsce energię, stal, amunicję i bezpieczeństwo. "Czas to wykorzystać"

Śląsk może dać Polsce energię, stal, amunicję i bezpieczeństwo. "Czas to wykorzystać"

Zobacz również

Śląsk może dać Polsce energię, stal, amunicję i bezpieczeństwo. "Czas to wykorzystać"

Śląsk może dać Polsce energię, stal, amunicję i bezpieczeństwo. "Czas to wykorzystać"

Wielkie nawałnice nad Małopolską. Burze, gradobicie, podtopienia i pożary od piorunów

AKTUALIZACJA
Wielkie nawałnice nad Małopolską. Burze, gradobicie, podtopienia i pożary od piorunów