Smaki Pomorza i Kujaw SEZON 4 ODCINEK 41

Takie sztuczki marketingowe stosuje McDonald’s w swoich restauracjach
McDonald’s to jedna z największych sieci, która zaczynała jako skromne stoisko z hamburgerami. Obecnie obsługuje klientów w ponad stu krajach na całym świecie, generując około 20 miliardów dolarów rocznych przychodów.
Przedsiębiorstwo zostało założone 15 maja 1940 r. w San Bernardino w Kalifornii przez braci Richarda i Maurice’a McDonaldów. Od 1953 r. firma udziela franczyz.
Zysk sieci McDonald's za 2020 r. to ponad 190 mln zł. W 2019 r. było to 231,5 mln zł. Pomimo spadku zysku firma informowała, że sprzedaż w 2021 roku jest wyższa niż w rekordowym 2019 roku.
McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie w Polsce działa ponad 500 restauracji sieci, które zatrudniają 30 000 osób. Prawie 90 proc. z nich to obiekty prowadzone przez 83 przedsiębiorców w oparciu o umowę franczyzy z McDonald’s.
Jaką taktykę zastosowała firma McDonald’s, aby zmienić małą restaurację w wielonarodowe imperium? Jak zbudowała tak silny wizerunek marki?
McDonald’s stosuje liczne sztuczki marketingowe, żeby klienci chętniej ją odwiedzali, dużo zamawiali i dzięki temu zostawiali w restauracjach McDonald's więcej pieniędzy.
Takie sztuczki marketingowe stosuje McDonald’s - lista
Jakie triki marketingowe stosuje McDonald’s? Zebraliśmy listę sztuczek stosowanych w restauracjach sieci McDonald’s.
Jakie sztuczki stosowane są w restauracjach McDonald’s - najpopularniejszej sieci serwującej burgery, frytki i napoje? Zobacz koniecznie w naszej galerii: