
7. Zakres obowiązków
Aby uniknąć przykrych niespodzianek, warto upewnić się, czy zakres obowiązków będzie pokrywał się z deklaracjami ogłoszeniodawcy. Niektórzy pracodawcy rozmijają się z prawdą. Lepiej, żeby nieścisłości wyszły na jaw, zanim podejmiemy pracę. Warto pamiętać, że pracodawca powinien wręczyć pracownikowi zakres obowiązków na piśmie.

6. Świadczenia pozapłacowe
Podczas rozmów rekrutacyjnych często padają pytania o świadczenia dodatkowe. Oczekiwania pracowników rosną. Standardem stały się takie świadczenia, jak karta sportowa czy prywatna opieka medyczna. Kandydaci zwracają również uwagę na bony podarunkowe, pakiety ubezpieczeniowe czy posiłki w pracy.

5. Narzędzia pracy
W niektórych branżach duże znaczenie mają narzędzia pracy. Przykładowo, programiści potrzebują dobrych komputerów i urządzeń mobilnych. Z kolei w przypadku pracy zdalnej może okazać się, że pracodawca w ogóle nie zapewnia narzędzi pracy. Jeżeli nie posiadamy sprzętu, który może zapewnić nam komfort pracy, warto poruszyć ten temat już na etapie rekrutacji.

4. Lokalizacja
Dla wielu osób poszukujących pracy kluczową rolę odgrywa lokalizacja. Jeżeli nie dobierzemy jej rozważnie, może się okazać, że będziemy tracić nawet kilka godzin dziennie na dojazd do firmy. Niektóre miejsca są źle skomunikowane, inne nie posiadają rozbudowanej infrastruktury drogowej. Zanim zdecydujemy się przyjąć daną ofertę, powinniśmy sprawdź opcje dojazdu i porównać czas podróży różnymi środkami lokomocji.