Miniony, 2018 rok, był bardzo udany dla całego polskiego handlu detalicznego, także dla branży e-commerce. Z danych zaprezentowanych przez spółkę wynika, że platforma jest odwiedzana przez 17 milionów klientów miesięcznie, z czego 60% stanowią polscy użytkownicy. Dziennie przez Allegro sprzedawanych jest średnio 1,2 miliona produktów, a na sprzedaż poprzez ten kanał zdecydowali się np. eBilet.pl i jeszcze 185 nowych marek lokalnych i międzynarodowych z różnych kategorii, w tym: YES, KRUK, Karcher, Unilever, Fiskars, Rampers, Neo Nail, Lacoste, The North Face czy Intersport.
Jak i co Polacy kupują w internecie?
Specjaliści szacują, że rynek e-commerce będzie dynamicznie się rozwijać, a w 2019 roku możemy spodziewać się kilkunastoprocentowego wzrostu sprzedaży online. Chęć robienia zakupów w sieci potwierdza już ponad połowa Polaków.
54% zakupów w sieci robią polskie kobiety, a 46% - mężczyźni i najchętniej podczas podejmowania decyzji zakupowej korzystamy z urządzeń elektronicznych takich, jak: laptop (61%), smartfon (56%), PC (40%), tablet (21%), a nawet - smart tv (14%).
Moda i wyposażenie wnętrz, elektronika, uroda, zdrowie, sport, produkty dla dzieci, kultura i rozrywka to kategorie, w których Polacy kupują w internecie najchętniej. Mniej chętnie nabywamy w sieci podróże czy gry i aplikacje.
W których regionach Polski zakupy internetowe są najbardziej popularne?
Według danych najchętniej w sieci kupują mieszkańcy województwa: śląskiego (76%), pomorskiego (71%), mazowieckiego (69%), wielkopolskiego (61%), wielkopolskiego (61%), łódzkiego (59%), świętokrzyskiego (56%), podlaskiego (53%), opolskiego (52%), zachodniopomorskiego (51%), podkarpackiego (51%), lubelskiego (50%), warmińsko-mazurskiego (47%), małopolskiego (44%), lubuskiego (43%), dolnośląskiego (42%), kujawsko-pomorskiego (33%).
(źródło: infografika "Rynek E-commerce w Polsce" przygotowana na zlecenie Allegro na podstawie raportów Izby Gospodarki Elektronicznej, opublikowanych w 2018 roku)
Obserwujemy te trendy z uwagą i zmieniamy Allegro każdego dnia, przekonując coraz więcej Polaków do kupowania online.
O zmianach w Allegro opowiedział nam Francois Nuyts, Prezes Allegro
Jego wypowiedź w wideo powyżej.
Allegro - 2018 podsumowanie
Dla platformy Allegro zeszły rok to wzrost liczby firm (o 16 tys.), które zdecydowały się sprzedawać przez internet (w sumie - 125 tys. firm współpracuje z Allegro), a także wzrost liczby ofert (z 70 mln do 102 mln). Przedstawiciele marki chwalą się też powodzeniem usługi Allegro Smart! - Po wdrożeniu tej opcji (usługa uruchomiona w sierpniu 2018) klienci z Allegro Smart! kupują sześć razy więcej niż osoby bez usługi, a do tego zaoszczędzili już w sumie ponad 100 mln zł - wylicza Allegro.
Allegro 2019 - zmiany
W najbliższym roku właściciele platformy sprzedażowej chcą wdrożyć szereg nowości, które mają umożliwić łatwiejsze dokonywanie zakupów, a także sprawić, że informacje na temat sprzedającego będą bardziej przejrzyste. Bardziej czytelny ma być też system oceniania sprzedawcy.
Poza tym Allegro chce też wprowadzić:
- wyszukiwanie wizualne i nawigację wizualną (dzięki sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu). Mechanizm będzie wykorzystywał do wyszukiwania rzeczywiste zdjęcia przedmiotów, co pozwoli dotrzeć do konkretnego produktu lub do ofert zbliżonych do niego wyglądem,
- panel analityczny dla sprzedawców "Jakość mojej sprzedaży" (dzięki panelowi możliwe będzie analizowanie statystyk z danymi o konkurencji na Allegro. W panelu znajdą się parametry pozwalające na ocenę takich usług, jak: natychmiastowa wysyłka, bezpłatne dostawy i zwroty, terminowe odpowiedzi w dyskusjach itd.),
- nowy kompleksowy system ocen sprzedawców,
- płatności odroczone (w ramach usługi klienci będą mogli dokonać płatności w ciągu 30 dni od otrzymania produktu. To alternatywa do płatności za pobraniem),
- pełne śledzenie przesyłki z gwarantowanym czasem dostawy,
- dostawę tego samego dnia/następnego dnia w wybranych lokalizacjach,
- kontakt z konsultantem przez telefon (całodobowe wsparcie zespołu Allegro, uruchomione też będą kanały "na żywo" do kontaktu dla sprzedawców),
- rozbudowę projektu Allegro Smart! (firma chwali się sukcesem tej usługi i m.in. największą siecią"skrytek" odbioru przesyłek w Polsce),
- poprawić jakość usług logistycznych i wsparcie klienta,
- liczne ulepszenia technologiczne.
60% wszystkich wizyt w Allegro odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych. 1 na 3 klientów robi zakupy tylko za pośrednictwem aplikacji Allegro
Firma zamierza rozwijać ofertę produktów finansowych, takich jak leasing czy kredyt odnawialny i chce pomagać sprzedawcom w rozwoju biznesu. W dalszym ciągu sprzedawcy będą mogli korzystać z rozbudowanego systemu reklam.
