„Bolączką jest to, że szkoły nie uczą radzenia sobie z emocjami”. O odporności psychicznej i agresji rówieśniczej mówi terapeuta

OPRAC.:
Magdalena Konczal
Magdalena Konczal
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wzmacnianie odporności psychicznej i zapobieganie agresji rówieśniczej to dwa ważne tematy, które powinno się poruszać z uczniami w szkole. „Dzieci i młodzież w wieku szkolnym najbardziej potrzebują bycia zauważonym. Tego, by z nimi być” – oceniła pedagog, terapeuta środowiskowy Barbara Dolata, prowadząca warsztaty w małopolskich szkołach, zapobiegające agresji rówieśniczej.

Spis treści

Wzmacnianie odporności psychicznej i zapobieganie agresji

Szpital psychiatryczny im. dr. Józefa Babińskiego w Krakowie zakończył trzecią edycję projektu „Ty decydujesz jak reagujesz”, realizowanego za prawie 1 mln zł z budżetu województwa.

smutny chłopiec z plecakiem
Jak podkreśliła terapeutka „szkoły nie pokazują dzieciom, jak radzić sobie z różnymi emocjami”. freepik

W ramach przedsięwzięcia terapeuci od września do czerwca przeprowadzili cykle warsztatów w ponad 20 małopolskich szkołach podstawowych, głównie poza Krakowem. Grupy miały po kilkanaście godzin zajęć. Dla uczniów klas siódmych i ósmych przygotowano większą liczbę godzin.

Celem zajęć z uczniami i spotkań z nauczycielami było wzmacnianie odporności psychicznej i zapobieganie agresji rówieśniczej.

– Patrząc na skalę problemu, to największą bolączką jest to, że szkoły – choć uczą alfabetu, matematyki, geografii – to nie pokazują dzieciom, jak radzić sobie z różnymi emocjami, które niewątpliwie mają wpływ na budowanie siły i odporności psychicznej – powiedziała PAP Barbara Dolata. Ekspertka dodała, że dzieci i młodzież w wieku szkolnym potrzebują bycia zauważonym.

Kolejna edycja projektu „Ty decydujesz jak reagujesz”

Szpital Babińskiego liczy, że kolejna edycja projektu będzie przeznaczona dla większej liczby szkół, a władze województwa zadeklarowały dalsze wspieranie tego przedsięwzięcia.

Do udziału w projekcie szkoły same się zgłaszają, o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń. Nabór do czwartej edycji szpital jeszcze nie ogłosił.

Według informacji organizatorów, placówki, w których warsztaty były realizowane, są zaineresowane ponownym udziałem w projekcie, ponieważ obserwując zachowanie uczniów widzą pozytywne rezultaty zajęć.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Edukacji codziennie. Obserwuj
StrefaEdukacji.pl
!

Źródło:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: „Bolączką jest to, że szkoły nie uczą radzenia sobie z emocjami”. O odporności psychicznej i agresji rówieśniczej mówi terapeuta - Strefa Edukacji

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl