1/6
Spółka CPK ogłosiła, iż projekt tunelu dla pociągów...
fot. wizualizacja CPK

Spółka CPK ogłosiła, iż projekt tunelu dla pociągów dalekobieżnych pod Łodzią jest najbardziej zaawansowanym projektem w całej koncepcji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Spółka czeka na decyzję lokalizacyjną dla inwestycji.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>

2/6
Mimo, że decyzji, która otworzy drogę do wniosku o...

Mimo, że decyzji, która otworzy drogę do wniosku o pozwolenie na budowę jeszcze nie ma, CPK już zapowiada wbicie pierwszej łopaty pod nowy tunel na pierwszą połowę 2023 r., czyli najpóźniej pod koniec czerwca 2023 r. To nowa, zapowiadana od dwóch lat inwestycja kluczowa dla całego komponentu kolejowego CPK, czyli kolei dużych prędkości, nie mająca nic wspólnego z drążonym obecnie między dworcami Fabrycznym, Kaliskim i Żabieńcem tunelem średnicowym dla kolei aglomeracyjnej i międzyregionalnej.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>

3/6
Nic wspólnego poza tym, że oba początek będą mieć na dworcu...
fot. wizualizacja CPK

Nic wspólnego poza tym, że oba początek będą mieć na dworcu Fabrycznym. Tunel projektowany na zlecenie CPK komorę startową będzie mieć w rejonie skrzyżowania ul. Kilińskiego i Traugutta, pod ul. Zachodnią odbije łukiem na południowy zachód w stronę dworca Kaliskiego, następnie pod ul. Bratysławską do wylotu na Retkini, w okolicach konwencjonalnej linii do Sieradza. Pociągi szybkiej kolei oraz dalekobieżne w Łodzi zatrzymają się tylko na dworcu Fabrycznym, nie projektuje się dla nich przystanków w mieście jak w przypadku tunelu dla kolei aglomeracyjnej i międzyregionalnej.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>

4/6
Gdy CPK na początku 2021 r. ogłaszał przetarg na wybór...

Gdy CPK na początku 2021 r. ogłaszał przetarg na wybór projektanta tunelu, pojawiły się nieoficjalne informacje, że wydrąży go Katarzyna, większa z tarcz TBM, która pracuje przy tunelu średnicowym. Tyle tylko, że budowa tunelu średnicowego notuje gigantyczne opóźnienia (obecne zaawansowanie prac na poziomie nieco ponad 33 proc. mimo zmian harmonogramu - red.), a poza tym tunel dalekobieżny ma mieć większą średnicę. Według zapowiedzi CPK będzie to najdłuższy tunel kolejowy w Polsce o największej średnicy: wewnętrzna średnica wyniesie 12,6 m, a zewnętrzna 13,7 m. Tunel obudowany żelbetowymi pierścieniami grubości 55 cm. Odpowiednie tarcze TBM zamówi zatem wykonawca tunelu dalekobieżnego. Budowa ma potrwać do 2027 r.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>

Pozostały jeszcze 2 zdjęcia.

Polecamy

Trwa spotkanie premiera Tuska z szefem NATO i premierem Wielkiej Brytanii

Trwa spotkanie premiera Tuska z szefem NATO i premierem Wielkiej Brytanii

Tawuła japońska to idealny krzew do małego ogrodu. Wygląda pięknie i zmienia kolory

Tawuła japońska to idealny krzew do małego ogrodu. Wygląda pięknie i zmienia kolory

Tales of the Shire - nowa gra ze świata Władcy Pierścieni. Wcielisz się w hobbita

Tales of the Shire - nowa gra ze świata Władcy Pierścieni. Wcielisz się w hobbita

Zobacz również

Trwa spotkanie premiera Tuska z szefem NATO i premierem Wielkiej Brytanii

Trwa spotkanie premiera Tuska z szefem NATO i premierem Wielkiej Brytanii

Tales of the Shire - nowa gra ze świata Władcy Pierścieni. Wcielisz się w hobbita

Tales of the Shire - nowa gra ze świata Władcy Pierścieni. Wcielisz się w hobbita