
Projektowana dla KDP prędkość to 250 km. na godz. acz z możliwością zwiększenia do 350 km na godz. Podróż z Łodzi do CPK ma trwać około 30 min., do Warszawy 45 min.. Co więcej, CPK ogłosił już warianty inwestorskie dla przebiegu linii między Warszawą a Łodzią, i drugi: z Łodzi do Wrocławia. Na tej linii podróż - według CPK - skróci się z trzech do jednej godziny, ale powstaną też nowe stacje w Czajkowie i Wodzieradach, acz pociągi będą mogły się zatrzymywać także w Czernicy Wrocławskiej, Kępnie i Sieradzu. Wartość inwestycji tylko na odcinku warszawsko-łódzkim szacowane są na około 10 mld zł.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>

Spółka CPK ogłosiła, iż projekt tunelu dla pociągów dalekobieżnych pod Łodzią jest najbardziej zaawansowanym projektem w całej koncepcji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Spółka czeka na decyzję lokalizacyjną dla inwestycji.