Samochód ma bagażnik o pojemności 480 l. Można ją zwiększyć, składając oparcie tylnej kanapy dzielonej w stosunku 1/3:2/3. Nie pozwala to jednak na spakowanie większej ilości bagażu - otwór powstający po położeniu oparć jest wąski i utrudnia ich pakowanie.
Wygodne fotele przednie są szerokie i mają długie siedziska, dzięki czemu nawet w dłuższej podróży kierowca i pasażer nie odczują zmęczenia. Komfort podnosi gigantyczna wręcz ilość miejsca na nogi - osoby o wzrośnie 180 cm mogą je praktycznie wyprostować bez konieczności maksymalnego odsuwania foteli. Na tylnej kanapie też nie brakuje przestrzeni. Nieco ponarzekać można na jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Z jednej strony mamy do czynienia z miękkimi plastikami, którymi wyłożone jest podszybie, a z drugiej ze słabej jakości wykonaniem dźwigienek kierunkowskazów i świateł.
Testowany przez nas egzemplarz napędzał 156-konny "benzyniak" współpracujący z automatem. Według danych fabrycznych przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 sekundy, ale ze względu na spore rozmiary auta i masę (1,5 tony), Epica sprawia wrażenie mniej dynamicznej.
Sprawne rozpędzanie wymaga mocnego wciśnięcia pedału gazu. 6-cylindrowy silnik brzmi nieźle, ale 6-stopniowa, automatyczna skrzynia sprawia zawód. Co prawda pozwala zapomnieć o zmianie przełożeń, co jest wygodne szczególnie w korkach, ale biegi wybiera z wyczuwalnym szarpnięciem, zarówno przy redukcji, jak i wrzucaniu wyższego biegu.
Istnieje możliwość wybrania zimowego trybu pracy skrzyni. Przydaje się on podczas ruszania na zaśnieżonej i oblodzonej drodze dopasowując do warunków sposób przekazywania mocy na koła, aby zapobiec poślizgowi. Zanotowane przez nas zużycie paliwa wyniosło w mieście 13,5 l/100 km (o 0,3 l mniej niż wynika to z danych fabrycznych), a w trasie 7,4 l/100 km (plus 0,8 l w stosunku do informacji producenta).
Zawieszenie zestrojono stosunkowo miękko, co sprawia, że nierówności drogi są dobrze tłumione. W zakrętach auto ma jednak tendencję do przechylania się na boki. Zbyt mocne wspomaganie i duże koło kierownicy sprawiają, że sprawne manewrowanie jest kłopotliwe. Kierowca nie do końca wie, jakiej szerokości łuk wykona samochód.
W bogato wyposażonej wersji LT Epica 2.5 automat kosztuje 99 950 zł.