
Tekst napisany ciurkiem
Układ graficzny CV często decyduje o pierwszym wrażeniu rekrutera. Warto podzielić tekst na nagłówki, zastosować powiększoną czcionkę w śródtytułach, wyodrębnić kolumny, pogrubić najważniejsze fragmenty treści lub wprowadzić proste elementy graficzne. Zamiast długich sformułowań, zastosuj proste równoważniki zdań. Postaraj się także ograniczyć do minimum liczbę słów.

Zbyt duża kreatywność
W niektórych branżach kandydaci mogą pozwolić sobie na rzucające się w oczy, kolorowe CV z nietypową czcionką. Tak jest na przykład w branży kreatywnej. Zawsze jednak trzeba dbać o to, aby charakter CV był dopasowany do rodzaju oferty oraz charakteru pracy.

Niepotrzebne informacje
Niestety, wielu kandydatów do pracy ma przykrą skłonność do zasypywania rekrutera niepotrzebnymi informacjami. Nie potrzebuje on wcale twojego kodu pocztowego, numeru domu czy dokładnego adresu poprzedniego pracodawcy. Wśród innych danych, które są zbędne, często pojawiają się: stan cywilny, narodowość, imiona rodziców, data urodzenia, nazwa ukończonej szkoły podstawowej czy umiejętności niezwiązane z danym stanowiskiem. Nie podawaj w CV ani swojego wieku, ani adres zamieszkania. Wystarczy, że wskażesz miasto, w których mieszkasz.

Za długie CV
Wielu z nas ma problem z wyborem najistotniejszych dla pracodawcy informacji. Często skutkuje to kilkoma stronami curriculum vitae, które są napisane drobnym maczkiem. Tymczasem osoba po drugiej stronie monitora nie ma czasu na czytanie kilkustronicowych esejów. Dlatego przestrzegaj prostej zasady: CV powinno mieć jedną, maksymalnie dwie strony i nie może być napisane zbyt małą czcionką. Nie zapomnij również o odpowiednio dużej interlinii, która zwiększy czytelność twojego dokumentu.