Od początku roku sieć Piotr i Paweł zamknęła kilka swoich sklepów na terenie całego kraju. Spółka akcyjna jest zadłużona u wierzycieli, którzy dostarczali do sklepów towar, długi dotyczą także banków.
Zadłużenia sieci można na przykład sprawdzić lub wykupić na poniższej stronie.
Giełda wierzytelności. Kliknij
Informacje dotyczące zamknięcia kilku sklepów, mają świadczyć o dobrym zarządzaniu firmą, a nie o problemach i likwidacji. Sieć poddała sklepy restrukturyzacji i podjęła decyzję o rezygnacji z nietrafionych miejsc.
Sklepy zostały zamknięte na przykład w Katowicach przy ulicy Roździeńskiego 97, Krakowie czy Bydgoszczy. w międzyczasie marka otworzyła placówki w nowych miejscach – m.in. w Tychach.
Jak wiadomo, w ostatnim czasie sieć poinformowała o wyborze inwestora. Dochodzą nas słuchy, że polska marka Piotr i Paweł zostanie wykupiona przez właściciela Biedronki, koncern Jeronimo Martins.
Ukazała się jednak informacja, że w Gdańsku w galerii Madison, Piotr i Paweł ma zostać zastąpiony przez Netto, którego otwarcie jest przewidziane na listopad.
Z wypowiedzi Marka Miętka, prezesa sieci Piotr i Paweł, wynika, że zamknięcie niektórych placówek jest celowym elementem nad poprawą rentowności sklepu, a przez to chcą zwiększyć tradycyjne wartości marki oraz uzyskać wysoki poziom zadowolenia klientów.
Na stronie sieci Piotr i Paweł, w biuletynie podsumowującym najważniejsze wydarzenia z 16 sierpnia 2018, czytamy: „Efektem zmian struktury jest również program optymalizacji sieci sklepów, połączony z zamknięciem wybranych placówek. w ostatnich dniach zakończyły działalność sklepy w podwarszawskich miejscowościach Zielonka i Wesoła”.
Pojawia się także informacja dotycząca nowego programu lojalnościowego, który ma ruszyć w ostatnich dniach września.
Na wrzesień zaplanowano również test nowego projektu dotyczącego projektu sklepów: „W jednej wybranej placówce pojawią się nowe oznaczenia i materiały POS. Całość oparta jest na naszej nowej platformie komunikacyjnej, której widocznym efektem jest choćby nowy format gazetki”.
Czy dojdzie do zmiany nazwy i sieć tych sklepów zostanie wchłonięta przez inną markę? Losy marki i informacje dotyczące sprzedaży całkowitych udziałów i inwestycji firmy Piotr i Paweł nadal nie są do końca jasne, ale wiadomości, które można znaleźć na stronie sieci, na to nie wskazują.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Zobacz najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w programie TyDZień
Piknik w Parku Śląskim pod hasłem "Łączymy pokolenia"
