Nowe BMW M8 Competition Gran Coupé. Najszybsze BMW w historii [ZDJĘCIA]

Jakub Oworuszko
Jakub Oworuszko
Silnik V8 o pojemności 4,4 litra i mocy 625 KM (750 Nm) rozpędza nowe BMW M8 w zaledwie 3,2 sek. do pierwszej setki. To najszybsze BMW w historii. Dobrze wyposażona wersja kosztuje ponad milion złotych.

Samochód jest niewiarygodnie szybki – trzy sekundy po wciśnięciu pedału gazu na liczniku widzimy już 100 km/h. Prędkość maksymalna (ogranicznik) to 305 km/h.

Choć już „na papierze” liczba koni mechanicznych nowego BMW M8 robi wrażenie, to trudno sobie wyobrazić jak potężna jest to moc, zanim nie wsiądzie się do nowej „ósemki”. Kierowca musi być cały czas skupiony – pierwsza, podstawowa zasada to trzymanie kierownicy dwoma rękoma, bo nawet przy napędzie xDrive - na cztery koła (w M8 Competition jest możliwość włączenia napędu tylko na tył) nie zawsze do końca możemy zapanować nad torem jazdy, szczególnie przy mokrej nawierzchni. Samochód przy włączonym napędzie tylko na tylne koła bardzo łatwo wprowadzić w kontrolowany poślizg. Przed zakupem takiego auta warto przejść szkolenia na torze.

Ogromna moc oznacza też przyjemne brzmienie silnika i układu wydechowego, którego dźwięk możemy regulować.

M8 Competition Gran Coupé to nie tylko niewiarygodnie szybkie auto sportowe, ale i rodzinna limuzyna, która pomieści 4-osobową rodzinę i naprawdę wiele bagaży (bagażnik o poj. 440 litrów). Samochód w trybie comfort prowadzi się bardzo przyjemnie, niczym wspomnianą limuzynę. Jego ustawienia i charakter można zmienić w kilka sekund – spersonalizować można tak naprawdę wszystko – np. silnik, skrzynię, napęd czy układ kierowniczy.

W środku M8 nie różni się znacząco od innych, dobrze wyposażonych modeli BMW z serii 3, 5 czy X. Za kierownicą nie ma klasycznych zegarów, tylko ekran, na którym możemy wyświetlać choćby mapę z nawigacji GPS, w centralnym tunelu (który kończy się tuż przed środkowym miejscem na tylnej kanapie) znajdziemy duży, dotykowy ekran, a przed bardzo wygodnymi, dużymi podłokietnikami, sportową skrzynię biegów (z czarną gałką) wraz z czerwonym przyciskiem „start/stop”. Po obu stronach kierownicy znajdziemy dwa czerwone przyciski M1 i M2, które możemy dowolnie zaprogramować (np. napęd tylko na tył). Wewnątrz wszysko jest wykończone materiałami najwyższej jakości, m.in. skórą i alcantarą (podsufitka). W odróżnieniu do „zwykłych” BMW, M8 ma regulowane, sportowe fotele z podświetlanym logiem w zagłówkach.

Samochód jest bardzo długi – ma ponad 5 metrów. Waży dokładnie 2055 kg.

Producent deklaruje zużycie benzyny na poziomie 11,2 litrów na 100 kilometrów (w cyklu mieszanym). Przy dynamicznej jeździe spalanie może być kilkukrotnie większe, dlatego za wadę można uznać niewielki zbiornik paliwa (68 litrów).

Ile kosztuje nowe BMW M8 Competition Gran Coupé?

Ceny BMW M8 Gran Coupé rozpoczynają się od 700 tys zł. Dobrze wyposażona wersja M8 Competition to już koszt ponad miliona złotych (Pakiet M Competition to ponad 87,5 tys. zł).

Co jeszcze składa się na cenę M8? Sama karbonowa osłona silnika BMW M kosztuje ponad 6 tys. zł! Za hamulce karbonowo-ceramiczne M zapłacimy 45 tys. zł, za system domykania drzwi ponad 3,5 tys., a np. za nagłośnienie Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System blisko 23 tys. Specjalne lakierowanie to koszt ok. 30 tys. zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl