Poznajcie Pannę Młodą - Annę "Co se oko wydłubała, nikt jej nie chciał, bo zgniłym jajem śmierdziała". Albo Sędziego Joachima ze złowrogą miną, który umarł, bo "Za zbyt długie orędzia zamknęli mu gębę przebrzydłą i potraktowali jak bydło".
To dwie z kolekcji dwunastu figurek "Deadstone Valley, Mroczna Dolina", które trafiły do sprzedaży, m.in. w sieci Biedronka. Każdy nieboszczyk ma swoją trumnę i nagrobek z opisem, w jaki sposób zginął. Wewnątrz opakowania znajduję się unikatowy kod, dzięki któremu dziecko może pochować swojego truposza na wirtualnym cmentarzu. Im więcej kodów, tym większe są uprawnienia, można np. wybrać pogodę podczas pogrzebu.
Dorośli, którzy się podczas zakupów natknęli na upiorną zabawkę, nie kryli swojego oburzenia.
- Na opakowaniu znajduje się znaczek informujący, że zabawka przeznaczona jest dla dzieci od lat trzech, co chyba jest pomyłką - mówi Danuta, mama siedmioletniego Damiana. - W mediach obecnie jest tyle przemocy, a sprowadza się jeszcze takie zabawki! Figurki do zabawy przedstawiające zmarłych uważam za skandaliczny pomysł.
Kolekcję na polski rynek, wprost z Anglii, sprowadził importer i dystrybutor zabawek, spółka Epee.
- Zabawka ma walor edukacyjny i odpowiada obecnym trendom na rynku związanym ze śmiercią - zapewniał specjalista ds. marketingu z Epee Polska sp. z o.o.
Oświadczenie Jeronimo Martins Polska S.A., właściciela sieci Biedronka
Oferta wszystkich naszych produktów przygotowywana jest w oparciu o różne preferencje naszych klientów. Dlatego w sklepach sieci Biedronka, obok tradycyjnych pluszaków, lalek, samochodzików i książek, pojawiają się także zabawki uosabiające bohaterów niecodziennych. Zyskali oni popularność m.in. dzięki bijącym rekordy popularności kreskówkom „Monster High", wpisują się też w bardzo popularną w ostatnich latach konwencję filmów animowanych autorstwa Tima Burtona, które cechuje dystans i specyficzne poczucie humoru. Artykuły z serii "Mroczna Dolina" wpisują się w powyższy klimat. Oczywiście to od decyzji rodziców zależy finalny zakup tego typu produktów.
[email protected]
