Pomorze: Makabryczne zabawki w sklepach. Rodzice zaniepokojeni serią "Mroczna Dolina" [ZDJĘCIA]

Martyna Misiewicz
Każda  z postaci ma swoją trumnę, nagrobek z rymowanką informującą, w jaki  sposób zmarła, i miejsce pochówku z imitacją trawy
Każda z postaci ma swoją trumnę, nagrobek z rymowanką informującą, w jaki sposób zmarła, i miejsce pochówku z imitacją trawy Martyna Misiewicz
W pomorskich sklepach pojawiła się seria zabawek "Deadstone Valley, Mroczna Dolina". Rodzice są oburzeni makabrycznymi postaciami i opisami postaci, zwłaszcza, że wg informacji na opakowaniu zabawka przeznaczona jest dla dzieci od lat trzech.

Poznajcie Pannę Młodą - Annę "Co se oko wydłubała, nikt jej nie chciał, bo zgniłym jajem śmierdziała". Albo Sędziego Joachima ze złowrogą miną, który umarł, bo "Za zbyt długie orędzia zamknęli mu gębę przebrzydłą i potraktowali jak bydło".

To dwie z kolekcji dwunastu figurek "Deadstone Valley, Mroczna Dolina", które trafiły do sprzedaży, m.in. w sieci Biedronka. Każdy nieboszczyk ma swoją trumnę i nagrobek z opisem, w jaki sposób zginął. Wewnątrz opakowania znajduję się unikatowy kod, dzięki któremu dziecko może pochować swojego truposza na wirtualnym cmentarzu. Im więcej kodów, tym większe są uprawnienia, można np. wybrać pogodę podczas pogrzebu.

Dorośli, którzy się podczas zakupów natknęli na upiorną zabawkę, nie kryli swojego oburzenia.
- Na opakowaniu znajduje się znaczek informujący, że zabawka przeznaczona jest dla dzieci od lat trzech, co chyba jest pomyłką - mówi Danuta, mama siedmioletniego Damiana. - W mediach obecnie jest tyle przemocy, a sprowadza się jeszcze takie zabawki! Figurki do zabawy przedstawiające zmarłych uważam za skandaliczny pomysł.

Kolekcję na polski rynek, wprost z Anglii, sprowadził importer i dystrybutor zabawek, spółka Epee.
- Zabawka ma walor edukacyjny i odpowiada obecnym trendom na rynku związanym ze śmiercią - zapewniał specjalista ds. marketingu z Epee Polska sp. z o.o.

Oświadczenie Jeronimo Martins Polska S.A., właściciela sieci Biedronka
Oferta wszystkich naszych produktów przygotowywana jest w oparciu o różne preferencje naszych klientów. Dlatego w sklepach sieci Biedronka, obok tradycyjnych pluszaków, lalek, samochodzików i książek, pojawiają się także zabawki uosabiające bohaterów niecodziennych. Zyskali oni popularność m.in. dzięki bijącym rekordy popularności kreskówkom „Monster High", wpisują się też w bardzo popularną w ostatnich latach konwencję filmów animowanych autorstwa Tima Burtona, które cechuje dystans i specyficzne poczucie humoru. Artykuły z serii "Mroczna Dolina" wpisują się w powyższy klimat. Oczywiście to od decyzji rodziców zależy finalny zakup tego typu produktów.
[email protected]

Treści, za które warto zapłacić! REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI

Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
seweryn grot
straszne zabawki
K
Księżna
Te ,, zabawki,, to są naprawdę mocno po....e (wybaczcie za te słowa ale nie mam innego określenia) Gdybym takie coś dostała pod choinkę to bym się chyba zerzygała !!!
S
Slovan
A oto fragment tego tzw. specyficznego poczucia humoru: Panna Młoda Ala, co se oko wydłubała, bo zgniłym jajem śmierdziała. To opis na jednym z nagrobków tej debilnej serii. Wyrazy współczucia dla JERONIMO, bo mają nieźle zryte berety!
P
Polihistor
Któż jednak wspiera Kościół Katolicki, gdy ten mówi to samo, a przeciwstawiając się cywilizacji śmierci, przestrzega przed zachowaniami, które - w prostej linii - do jej akceptacji prowadzą?
M
Mama
Identycznie było z lalkami upiorkami z monster high moje dziecko powiedziało że są brzydkie a ma 4 lata i nie chce takiej brzydkiej lalki dość że lalki odstraszają to jeszcze cena jaką jest prawie 200zł pierwsze początki chorzy ludzie co takie coś produkują dla dzieci szkoda słów
a
aaa
Oprócz tego, że temat jest chory to dodatkowo są obskurne i tandetne plastycznie. Każdemu kto kupi to paskudztwo powinno się przy kasie dawać skierowanie do psychiatry.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl