Jaki jest główny plan marki HONOR w Polsce?
Polska jest dla nas zdecydowanie jednym z najważniejszych rynków w regionie CEE. Co więcej, biorąc pod uwagę strategię HONOR dla Europy, chcielibyśmy, by Polska stała się naszym drugim domowym rynkiem na tym kontynencie. I mówimy tutaj zarówno o modelu biznesowym, jak i zaangażowaniu emocjonalnym.
Od dawna chcieliśmy być tu obecni, a rok 2024 pokaże naszą determinację. Pierwszym krokiem było wejście marki HONOR na otwarty rynek i powrót do sklepów trzech głównych graczy na rynku. Poza tym, miesiąc po miesiącu, będziemy mieli nowe wiadomości i ważne nowości, którymi będziemy się z wami dzielić. To będzie najważniejszy rok dla marki HONOR w Polsce i dotyczy to także inwestycji marketingowych, sprzedaży detalicznej oraz pozycji, o którą walczymy w tym kraju.
Będzie nie tylko poszerzenie portfolio smartfonów?
Nie tylko, to rozszerzenie będzie dotyczyło całego portfolio...
Czyli pojawi się cały ekosystem firmy?
Tak. W HONOR rozumiemy jakie jest podejście konsumenckie – co jest głównym obiektem zainteresowania i co jest najważniejsze dla klientów. Wiemy też, jak dotrzeć do konsumenta, który nie oczekuje jednego produktu, ale ekosystemu, który ułatwi mu życie. Mamy już tego rodzaju portfolio i krok po kroku będziemy je wprowadzać do Polski, wraz z przekazem: dołącz do rodziny HONOR i zobacz jakie odniesiesz korzyści. Zapewnimy naszym klientom nie tylko wygodę, ale także zbudujemy ich zaufanie i zdobędziemy sympatię.
Chcecie otwierać własne sklepy czy sprzedawać urządzenia poprzez partnerów?
Właśnie nawiązaliśmy współpracę z sieciami: RTV Euro AGD, X-KOM i Media Expert, więc póki co nie planujemy posiadania własnych sklepów w 2024 roku.
A w przyszłych latach?
Wszystko jest możliwe. Jeśli będziemy gotowi, na pewno o tym poinformujemy.
Rynek wydaje się być nasycony smartfonami. Klienci mają bardzo szeroki wybór urządzeń. Co jest najważniejszym elementem, którym Honor chce przyciągnąć klientów?
Wspomnę o dwóch elementach czy też naszych zasadach, z których nigdy nie zrezygnujemy. Przede wszystkim HONOR to firma z branży zaawansowanych technologii, a DNA i nasz kultura opiera się o innowacje technologiczne. Po drugie, nigdy nie przestaniemy walczyć o ogólną satysfakcję konsumenta.
Jeśli chodzi o innowacje – mamy najsilniejszy zespół badawczo-rozwojowy na tej planecie Cały czas idziemy do przodu, opierając się o badania konsumenckie i nowatorskie rozwiązania technologiczne. Umiemy rozpoznać przyszłe potrzeby użytkowników, i dzięki temu, dochodzimy do mistrzostwa w swoim kunszcie. Nasze aparaty robią fenomenalne zdjęcia zarówno gry użytkownik ma czas się zatrzymać i spokojnie wybrać kadr, jak i wtedy gdy obiekt jest w ruchu – nie musi się martwić, czy zdjęcie wyszło.
Podam kolejny przykład – w modelu HONOR Magic5 Lite używamy dokładnie tego samego kompozytu baterii, co nasi konkurenci. Tylko Magic5 Lite może działać na baterii dłużej niż dwa dni. I to są rozwiązania, które zamierzamy rozwijać, ponieważ jednym z naszych priorytetów są wiodące technologie, a drugim jest ogólne zadowolenie klienta.
Doceniamy wybory konsumenta, ale respektujemy też zwroty, dbamy o obsługę produktu, także posprzedażową. Sądzę, że te dwie zasady pomogą nam zdobyć nowych klientów, zyskać i utrzymać ich zaufanie.
Chcecie produkować produkty podobne do dawnych samochodów, które kupuje się raz i są nadal bardzo dobre przez długie lata?
Tak. Myślę, że mamy najwyższy standard jaki może zaoferować producent elektroniki użytkowej. Widzę to bazując na bieżących danych z innych krajów i kanałów – mamy rekordowo niski na tym rynku wskaźnik awaryjności.
Ludzie dość często wymieniają smartfony. Zapominamy o modelach, które mieliśmy. Ale zdjęcia, które zrobiliśmy, zostają na zawsze. Wracamy do tych, które niosą szczególne emocje i które są - mimo upływu lat - świetnej jakości. Pamiętacie o tym?
Tak i absolutnie stawiamy na jakość robienia zdjęć. Jeśli chodzi o aparat i wyświetlacz, w przypadku Magic5 Pro zajęliśmy pierwsze miejsce w rankingu DXOMARK w 2023 r. W tej chwili wyzwaniem dla naszego zespołu badawczo-rozwojowego nie jest zatem zdobycie pierwszej pozycji, ale to, jak długo ją utrzymamy i jak długo będziemy nie do pokonania. To wyzwanie, ale zależy nam na tym, żeby utrzymać tę pierwsze miejsce przez wiele lat.
I ostatnie pytanie odnośnie cen, czy są to ceny specjalnie na rynek polski czy to jest poziom europejski czy wschodnioeuropejski?
Mamy naszą globalną strategię cenową, ale dbając o lokalnych użytkowników, dostosowujemy ceny do siły nabywczej na danym rynku. Także mogę zapewnić, że cena w Polsce jest zdecydowanie lokalna.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl
