Ulenberg sprzedaje maszyny rolnicze na OTOMOTO bez sezonowych ograniczeń

Materiał informacyjny Otomoto
Na OTOMOTO coraz częściej sprzedawane są maszyny rolnicze. Dla firmy Ulenberg platforma ta pełni rolę całorocznych targów, gdzie niezależnie od sezonu znajdują kupców na swój sprzęt.

Platformy motoryzacyjne coraz częściej poszerzają swoją ofertę o sprzęt rolniczy, wśród nich wiodącą pozycję ma OTOMOTO. Liczba ogłoszeń dotyczących takich maszyn dynamicznie rośnie. Z tego kanału e-commerce korzystają także autoryzowani dealerzy, tacy jak Ulenberg – specjalista w sprzedaży i serwisowaniu sprzętu marek Claas, Horsch, Gaspardo.

Ogromnym atutem OTOMOTO jest jego zasięg – platformę odwiedziło, według raportu OTOMOTO Insights z lutego 2025 roku aż 13,5 milionów użytkowników, co czyni ją wiodącym kanałem sprzedaży pośród serwisów online’owych w Polsce. 

Stale rośnie też na platformie liczba ofert dotyczących maszyn ciężkich (w tym maszyn rolniczych). 

W lutym 2025 r. średnia dzienna liczba takich ogłoszeń wzrosła o 1,6% w porównaniu do stycznia. 

Firmy sprzedające sprzęt rolniczy chętnie korzystają z platformy, ponieważ mogą dzięki niej docierać do klientów w całym kraju, a także prowadzić sprzedaż niezależnie od sezonu.

emisja bez ograniczeń wiekowych

Zaproś klientów na targi rolne online

W ramach usługi Strona Sprzedającego Pro Ulenberg utworzył na OTOMOTO własną witrynę  z logotypem, adresem i kontaktem do firmy. Dzięki rozbudowanych możliwościom konfiguracji ogłoszeń każda maszyna została wyposażona w  profesjonalny  opis z danymi technicznymi, który uzupełnia katalog kilkunastu zdjęć w wysokiej rozdzielczości. Można powiedzieć, że Ulenberg stworzył sobie na OTOMOTO własny salon sprzedaży, czy też, jak to określił jego przedstawiciel, swoiste targi rolne, na których o każdej porze dnia można obejrzeć i zakupić maszynę. 

Na OTOMOTO możesz sprzedać kombajn o każdej porze roku

Chociaż takie pojazdy jak np. traktory sprzedają się bez względu na porę roku to dużo maszyn, a zwłaszcza kombajny najczęściej poszukiwane są jesienią, już po żniwach i wtedy najlepiej się sprzedają. Na portalu sezonowość nie ma takiego znaczenia, maszyny dostępne są stałe, a wystawiony na sprzedaż ciągnik, kombajn czy pług może szybko znaleźć nowego właściciela. - To już 15 lat, kiedy naszym partnerem jest OTOMOTO. OTOMOTO to dla nas jak wystawianie się na targach rolniczych. Z tą różnicą, że sprzedajemy cały czas bez względu na porę roku - mówi Dominik Żatkowski, kierownik działu handlowego w oddziale Ulenberg w Pyrzycach.

Zatem jeśli sprzedajesz maszyny rolnicze z OTOMOTO jesteś obecny przez okrągły rok na targach rolnych odwiedzanych przez całą dobę.

Żadna sprzedaż ci nie umknie

Platforma oferuje wiele różnych możliwości, które stale są rozwijane i uzupełniane. Na przykład nowy pakiet Biznes ULTRA pozwala wyróżnić ogłoszenie na szczycie wyników wyszukiwania przez 7 dni oraz 4 razy podbić ofertę, czyli przesunąć ją automatycznie na najwyższe pozycje listy. co zwiększa widoczność ogłoszenia i w rezultacie przyspiesza sprzedaż. W ramach pakietu sprzedający może też skorzystać z tzw. finansowanie Dealera, czyli aktywować własną ofertę kredytowania z pominięciem pośredników. Daje to sprzedającemu pełną kontrolę nad procesem finansowania, a dla klientów może być znacznym ułatwieniem przy zakupie.

Nawet tak niepozorna funkcjonalność jak przypomnienie o tym, że okres wystawienia ogłoszenia się zakończył, może mieć sporą wartość biznesową - OTOMOTO oferuje wiele opcji zarówno dla biznesu, jak i dla kupujących. Dzięki sprawnemu wyszukiwaniu nam sprzedającym jest łatwiej sfinalizować sprzedaż. A przecież o to chodzi - mówi  Dominik Żatkowski. - Niektóre maszyny mają wzięcie, a inne, te nietypowe, czasami długo czekają na  nabywcę. Dlatego cenimy sobie przypomnienia o zakończeniu ogłoszenia, które pomagają nam utrzymać widoczność oferty. 

Zarządzaj cenami i śledź trendy

Ulenberg korzysta też z innych zaawansowanych opcji. Na przykład funkcja Barometr Zakupowy, ułatwia ustalanie najkorzystniejszych cen na podstawie danych o podaży i popycie, pomaga zarządzać ofertą i ustalać optymalne ceny, bazując na wskaźniku MDS (Market Days Supply) analizujący stosunek podaży do popytu. Znajomość rynku zawsze jest w cenie, a dzięki raportom OTOMOTO Insights dealer może śledzić bieżące trendy i poznawać najnowsze prognozy. Raporty dostarczają też cennych rekomendacji wspierających rozwój biznesu.



Wideo
Wróć na i.pl Portal i.pl