Carrefour otworzył w Warszawie całodobowy sklep samoobsługowy
Carrefour przekonuje, że otwarcie sklepu na Światowida to odpowiedź na zapotrzebowanie mieszkańców Warszawy. Jednocześnie ma być to całodobowy sklep z najbogatszą ofertą spożywczą sprzedawaną w tym modelu w Polsce, zbudowaną na podstawie preferencji zakupowych klientów.
Wśród dostępnych produktów znajduje się nie tylko typowa oferta food-to-go, czyli kanapki przekąski, napoje czy słodycze, ale również artykuły świeże, takie jak pakowane owoce i warzywa, pieczywo i masło, produkty wymagające przechowywania w lodówce jak nabiał, wędliny, ryby czy towary pierwszej potrzeby np. mąka, ryż, cukier, olej, kawa, herbata, przyprawy. Znajdziemy tam także dania gotowe, podstawowe artykuły higieniczne, karmy dla zwierząt oraz produkty ekologiczne jak roślinne mleko, komosa ryżowa czy hummus.
ZOBACZ TEŻ | Ekologiczna Biedronka, Warszawa [ZDJĘCIA] W środku kawiarnia, darmowe Wi-Fi, kasy rozładowujące kolejki i brak foliówek
Maszyny znajdujące się w sklepie są dopasowane do charakteru produktów, podawanych klientom za pomocą wind, gwarantując bezpieczeństwo artykułów nawet tak delikatnych jak jajka. Sprzedaż prowadzona jest poprzez panel dotykowy, co oznacza, że lista zakupowa oraz płatność przy pomocy karty lub aplikacji BLIK odbywa się tylko raz, a odbiór zakupów realizowany jest w poszczególnych maszynach. W sklepie samoobsługowym zlokalizowany jest także automat z kawą, a przed sklepem czekają specjalnie oznakowane miejsca parkingowe.
Sklep jest bezobsługowy, ale klienci mogą poprosić o pomoc w razie niepożądanych sytuacji. W przypadku problemów z płatnością lub odbiorem produktów można skorzystać z całodobowej infolinii. Dostępność towaru natomiast będzie monitorowana i uzupełniana w miarę potrzeb przez pracowników pobliskiego sklepu Carrefour Market.
Po testach obecnego rozwiązania, które potrwają kilka miesięcy, istnieje szansa na upowszechnienie tego formatu, np. w osiedlach mieszkaniowych, miejscach turystycznych oraz w wersji mobilnej.