Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej lekiem dla zakorkowanej dzielnicy?
Gdyński samorząd ogłosił przetarg w wyniku którego struktura wyjazdu z Chwarzna-Wiczlina może diametralnie się zmienić. Najszybciej rozwijająca się dzielnica Gdyni od lat zmaga się z codziennymi korkami. Chociaż skala inwestycji deweloperskich na Chwarznie-Wiczlinie robi wrażenie - w ciągu ostatnich kilkunastu lat powstało tutaj wiele osiedli - to niestety często nie szło to w parze z budową nowej infrastruktury drogowej. W przeszłości mieszkańcy wielokrotnie informowali nas o problemach z wyjazdem z dzielnicy w godzinach porannych.
Gdyński samorząd zapowiedział właśnie oczekiwaną od lat inwestycję - rozbudowę okolicznych dróg oraz budowę nowego wjazdu na Obwodnicę Trójmiasta.
Co planuje gdyński samorząd?
- budowę planowanej ul. Nowej Chwarznieńskiej na odcinku od ul. Chwarznieńskiej w rejonie przystanku Tezeusza do skrzyżowania z ul. Chwarznieńską i zachodnią łącznicą drogi krajowej S6,
- rozbudowę ul. Chwarznieńskiej poprzez budowę buspasa w kierunku Śródmieścia na odcinku od przystanku autobusowego Chwarzno Polanki do zachodniej łącznicy drogi krajowej S6,
- rozbudowę ul. Krauzego na odcinku od ul. Chwarznieńskiej do planowanej ul. Nowej Chwarznieńskiej,
- budowę węzła przesiadkowego w postaci parkingu buforowego typu Park and Ride w rejonie przystanku Chwarzno Polanki w Gdyni wraz z budową niezbędnej i przebudową kolidującej infrastruktury technicznej
- Mówimy o rozbudowie ulicy Chwarzenieńskiej i budowie nowego buspasa, który będzie kolejnym, dobudowanym pasem - podkreśla Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni oraz radny z Chwarzna-Wiczlina. - Jednak to inwestycja o zdecydowanie większej skali. W rejonie ronda przy ul. Chwarzenieńskiej i Wagnera powstanie parking park and ride na ponad 100 samochodów i przestrzeń rowerowa. Budowa buspasa powoduje, że przebudujemy całkowicie wjazd na węzeł Chwarzno od Obwodnicy Trójmiasta, który do tej pory był wąskim gardłem. Dobudujemy dwa dodatkowe pasy, które będą przeznaczone dla samochodów i będą omijały od strony ul. Krauzego jeden z popularnych dyskontów. Zmieni się również całkowicie forma wjazdu na Węzeł Chwarzno. Powstanie też bardzo długi prawoskręt, którego do tej pory brakowało, a który zapewni mieszkańcom bardzo wygodny wjazd na obwodnicę. Struktura wyjazdu z Chwarzna-Wiczlina zmieni się z korzyścią dla komunikacji zbiorowej, jak i mieszkańców, którzy wybierają jazdę samochodem.
Jak deklaruje samorząd, prace ruszą jeszcze w tym roku, a na przełomie 2023 i 2024 roku, inwestycja ma być w pełni oddana do użytku.
Droga Czerwona w Gdyni. Następny etap za nami. Podpisano umo...
