Eurobank znika z Polski
Z końcem maja 2019 roku Euro Bank S.A. zmienił właściciela i wszedł do Grupy Banku Millennium. Od 1 października Bank Milennium stanie się stroną umów w miejsce Eurobanku. Z kolegi 11 listopada 2019 roku nastąpi połączenie systemów informatycznych obu banków.
Proces zmian właścicielskich oraz planowane połączenie banków nie mają jednak żadnego wpływu na umowy zawarte pomiędzy klientami a eurobankiem. Oznacza to, że klienci eurobanku nie muszą podejmować jakichkolwiek działań, wszystkie ich dotychczasowe umowy pozostają wiążące.
Eurobank - Bank Milennium od 1 października
Eurobank zniknie, a jego klienci automatycznie staną się klientami Banku Milennium. Co to oznacza w praktyce?
Klienci eurobanku nie powinni odczuć żadnych negatywnych skutków przejęcia przez Bank Milennium. Z ich punktu widzenia zmieni się zaledwie klika rzeczy:
- od 1 października 2019 r. Bank Millennium S.A. stanie się stroną umów o produkty i usługi eurobanku (nie jest wymagane podpisywanie aneksów) oraz administratorem danych osobowych Klientów eurobanku,
- od 11 listopada 2019 r. będą obowiązywać nowe dane kontaktowe banku: telefony infolinii: (+48) 801 331 331 lub (+48) 22 598 40 40 czynne 24/7 (koszt połączenia wg taryfy operatora), e-mail: [email protected],
- od 11 listopada 2019 r. zmieni się także sposób zgłaszania reklamacji: listownie na adres: Bank Millennium S.A., ul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa z dopiskiem „Reklamacje”, osobiście w dowolnej placówce Banku Millennium S.A., za pośrednictwem bankowości internetowej Banku Millennium Millenet i aplikacji mobilnej Banku Millennium lub poprzez infolinię - pod numerami telefonu wskazanymi powyżej.
Logotypy eurobanku w placówkach znikną i zostaną oznaczone Bankiem Milennium od 11 listopada 2019 roku. Od tego dnia klienci będą mogli także korzystać z bezpłatnej wypłaty gotówki w bankomatach Banku Milennium. 11 listopada byłym już klientom eurobanku zostanie także udostępniony system bankowości internetowej i aplikacja mobilna Banku Millennium.
Pozostałe kwestie pozostaną bez zmian:
- numery rachunków osobistych, oszczędnościowych, lokat terminowych, kart debetowych i kredytowych,
- kody PIN kart debetowych i kredytowych,
- terminy umowne i odnawialność produktów oszczędnościowych (lokat i rachunków oszczędnościowych),
- numery rachunków i harmonogramy spłat rat kredytów i pożyczek gotówkowych, kredytów ratalnych i kredytów hipotecznych udzielonych w złotych,
- limity kredytowe w koncie osobistym - utrzymany zostaje 10-dniowy okres bezodsetkowy,
- terminy spłaty i generowania zestawień transakcji oraz długość okresu bezodsetkowego dla karty kredytowej,
- opłaty i prowizje - połączenie banków nie wpłynie na ich podwyższenie,
- identyfikatory (loginy) do serwisów bankowości internetowej,
- zakres ochrony ubezpieczeniowej świadczonej w ramach już zawartych umów,
- program premiowy Codziennie Zyskuję dla dotychczasowych uczestników.
Co ważne, jak informuje swoich klientów eurobank, połączenie banków nie wpłynie na podwyższenie opłat i prowizji. Nie zmienią się także limity kredytowe na koncie osobistym, ani terminy spłaty oraz długość okresu bezodsetkowego dla karty kredytowej.
Klienci eurobanku muszą jednak pamiętać, że w dniach 8-10 listopada 2019 roku nastąpi przerwa techniczna w dostępie do serwisu internetowego oraz aplikacji mobilnej eurobanku poprzedzająca ich wyłączenie. Operacje bankowe planowane na ten termin należy więc zaplanować z wyprzedzeniem.
