Aleteia.pl - adresowany głównie do osób w wieku 25-40 lat na każdym etapie życia - poprzez prosty jeżyk oraz inspirujące historie chce zbudować wśród czytelników zainteresowania kwestami duchownymi, naśladując w ten sposób obecnego papieża Franciszka. Jego celem jest promocja wartości chrześcijańskich, rozumiane jako szacunek ludzi i szerzenie dobra we współczesnym świecie, zgodnie z Ewangelią. Treści lifestylowe mają przyciągnąć tych, którzy nie należą do zwolenników mediów katolickich. Wśród autorów współpracujących z For Her są znani dziennikarze m.in. Tessa Capponi-Borawska i Szymon Majewski, a także popularni blogerzy jak Jola Szymańska, czyli Hipster Katoliczka.
Portal o katolickich korzeniach, prowadzony przez ludzi świeckich dotychczas komunikował się w sześciu językach (angielskim, francuskim, włoskim, arabskim, portugalskim oraz hiszpańskim). Nazwa portalu pochodzi od greckiego słowa ALETHEIA, czyli jawne, nieskryte.
Na stronie aleteia.pl dostępny jest również e-magazyn FOR HER. Przeznaczony jest dla kobiet, które szukają harmonii i chcą prowadzić życie w zgodzie z duchowością chrześcijańską. Celem autorów magazynu jest, by w świecie magazynów on-line, był on elektronicznym odpowiednikiem najlepszych międzynarodowych czasopism dla kobiet. W FOR HER można znaleźć felietony oraz wywiady ze znanymi ze świata show-biznesu ludźmi, a także artykuły z dziedziny psychologii, szeroko pojętej sztuki życia. Można obejrzeć również zdjęcia związane z modą, urodą, dekoracją wnętrz, kulturą, a nawet kuchnią.
Na czele magazynu, jako dyrektor wydań międzynarodowych, stanęła twórczyni polskiej edycji „Elle” – Marzena Wilkanowicz-Devoud. - For Her jest dowodem na to, że świat chrześcijańskich wartości nie kłóci się z radością życia i zamiłowaniem do dobrego stylu – tłumaczy.
Funkcje redaktora naczelnego powierzono dziennikarce, która 24 lata pracowała dla TVP Kraków. - Zobaczyłam amerykańską wersję For Her, zaczęłam czytać artykuły i wiedziałam,że to coś dla mnie. To były pytania, które właśnie sobie zadawałam, odpowiedzi, których szukałam. Zmieniłam pracę. - wyjaśnia.
Jak wynika z badania CBOS przeprowadzonego w maju wśród 1100 dorosłych mieszkańców Polski, strony religijne odwiedza 15 proc. polskich internautów. To w większości osoby praktykujące, dla których surfowanie w internecie jest uzupełnieniem aktywności religijnej poza siecią. Rośnie jednak liczba osób niewierzących, które zaglądają na religijne serwisy.
Z badania, jakie CBOS przeprowadził wśród polskich internautów wynika, że użytkownicy religijnych serwisów stanowią mniejszość wśród ankietowanych – ok. 15 proc. osób, które wzięły udział w sondażu. Kobiety, które deklarują religijną aktywność w sieci stanowią 16 proc. badanych, zaś mężczyźni – 14 proc. Z portali religijnych korzystają osoby w wieku 45–54 lat, a także 25–34 lata. Najmniej wśród ich użytkowników jest osób z przedziału wiekowego 35–44 lata oraz starszych.
W odróżnieniu od wyników z poprzednich lat, najnowsze badania pokazują, że użytkownicy treści religijnych w sieci to przede wszystkim mieszkańcy dużych miast (21 proc. z miast liczących 100–499 tys. mieszkańców). Respondenci mieszkający na wsi najrzadziej deklarowali korzystanie z witryn religijnych. Odsetek korzystających z portali religijnych rośnie wraz z poziomem wykształcenia respondentów (21 proc. ankietowanych z wyższym wykształceniem).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?