Podpisanie umowy na realizację II etapu obwodnicy Sanoka
Rzeczniczka dodała, że kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy.
Rarus przypomniała, że w przetargu na realizację II etapu obwodnicy Sanoka wpłynęło pięć ofert.
- Komisja przetargowa odrzuciła ofertę z najniższą ceną ze względu na m.in. niezgodność złożonych dokumentów z warunkami zamówienia. Spośród pozostałych czterech jako najkorzystniejszą wskazano ofertę złożoną przez Budimex, który zaproponował ponad 152,3 mln zł i przedłużenie gwarancji o 5 lat - zaznaczyła.
Wybór wykonawcy i kryteria oceny ofert
Oferty zostały sprawdzone i ocenione według trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające, konstrukcje wsporcze (20 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (20 proc.).

Szczegóły dotyczące budowy obwodnicy Sanoka
Jak podała Rarus, obwodnica będzie częścią drogi krajowej nr 28 i połączy odcinek drogi zrealizowany w ramach I etapu.
- Droga będzie miała długość ok. 3 km, a na początkowym odcinku wykorzysta przebieg istniejącej dk84, a następnie odbije na północ na drugą stronę Sanu. Na wspólnym przebiegu z DK84 droga wyposażona zostanie w tzw. pas wielofunkcyjny - podkreśliła.
W ramach zadania wybudowane zostaną m.in. dwa ronda, chodniki i ścieżki pieszo-rowerowe. "Wybudowane zostaną też obiekty inżynierskie: cztery mosty, trzy przepusty i mur oporowy. Największym wyzwaniem będzie budowa mostu o długości ponad 300 m i przęśle nurtowym o długości 150 m nad linią kolejową i rzeką San" – zaznaczyła Rarus.
Ramy czasowe i etapy realizacji inwestycji
Prace projektowe i roboty budowlane mają zakończyć się w ciągu 39 miesięcy od daty podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych, tj. od 1 grudnia do 31 marca, które liczone będą tylko w czasie prac budowlanych.
Pierwszy etap obwodnicy Sanoka został oddany 30 stycznia 2020 r. i pozwolił na wyprowadzenie ruchu tranzytowego na dk28 z kierunku Krosna do dk84 w kierunku przejścia granicznego Krościenko–Smolnica. Budowa drugiego etapu spowoduje domknięcie obwodnicy miasta w ciągu dk28, która za Sanokiem biegnie w kierunku Przemyśla.
Kontekst inwestycji w ramach Programu Budowy 100 obwodnic
Inwestycja będzie zrealizowana w ramach Programu Budowy 100 obwodnic. W województwie podkarpackim powstanie osiem nowych inwestycji drogowych finansowanych z tego programu.
Źródło:
